A betegek unják, hogy nincs rájuk idő
A magyar lakosság elégedett az orvosok és a nővérek szakmai felkészültségével, valamint az egészségügyi intézmények higiéniájával, azonban a hosszú várakozás, illetve a betegre fordított túl kevés idő még mindig problémát jelent - derül ki a WEBBeteg egés
2009. január 7. szerda 10:16 - Hírextra
A tavaly szeptemberben, ezer ember bevonásával végzett reprezentatív felmérés szerint a megkérdezettek közel kétharmada az egészségügyi intézmények szolgáltatásait összességében nézve elégedett, további 30 százalékuk pedig részben elégedett a jelenlegi helyzettel, csupán néhány százaléknyi válaszadónak volt kifejezetten negatív a tapasztalata.
A felmérésből az látszik, hogy az életkor előrehaladtával nő az elégedettség: míg 36 éves kor alatt a megkérdezettek kevesebb mint a fele, addig 55 év felett az emberek több mint kétharmada vallotta magát elégedettnek.
A fentiekhez hasonló arányokat találtak akkor, amikor településtípusok szerinti bontásban vizsgálták a válaszokat. E szerint a fővárosi intézmények szolgáltatásának színvonala elmarad a megyeszékhelyi szakrendelések megítélésétől. Nem volt viszont eltérés a krónikus betegségben szenvedő, illetve a szakrendelésekre csak ritkán járó válaszadók véleménye között.
A megkérdezettek szerint az egészségügyi személyzet felkészült, de egyre kevesebben vannak, a legjobb értékelést az asszisztensek és nővérek szakmai felkészültsége kapta. Hasonlóan jó a megítélése a vizsgálati eredményeket részletesen, írásos formában tartalmazó leleteknek is. Ezek mögött alig maradt el az orvosok szakmai felkészültségének megítélése, valamint a szakrendelők tisztaságának pozitív értékelése.
Bár a többség úgy ítélte meg, hogy a betegekre fordítható idő még mindig nagyon kevés - ez a szempont ezért gyengébb osztályzatokat kapott -, a tapasztalat azt mutatja, hogy a nagy leterheltség mellett is igyekeznek kedvesek lenni az orvosok, valamint a nővérek és asszisztensek egyaránt.
Az orvos- és nővérhiány a megkérdezettek szerint is érzékelhető, a felmérés készítői szerint nyilvánvalóan ebből fakad az egyes vizitek idejének rövidülése, a hosszabb várakozási idő és az előjegyzési időpontok csúszása. Ez utóbbi két szempont kapta egyébként a legalacsonyabb pontszámokat.
Forrás: MTI