Madonna kaszálta a legtöbbet
Madonna kereste 2008-ban a legtöbb pénzt a könnyűzenei ipar előadói közül: az idén Magyarországon is fellépő énekesnőnek a Billboard zenei portál összesítése alapján több mint 242 millió dollárt fizettek ki tavaly.
2009. február 12. csütörtök 18:20 - Hírextra
A húszas listán a 242,1 millió dollárt kereső Madonna mögött a Bon Jovi együttes a második 157,1 millióval, Bruce Springsteen a harmadik 156,3 millióval. Szintén 100 milliós bevétel fölé került a Police zenekar (109,9 millió), alig maradt el attól Celine Dion (99,1 millió). Az idei Grammy-díjátadón taroló Coldplay együttes csak tizedik 62,1 millióval, az AC/DC pedig tizenharmadik 56,5 millió dollárral.
Az összesítés tanulsága, hogy a legtöbbet az keresi, aki turnézik, hiszen a Top 20 valamennyi előadója koncertezett tavaly. Az éllovas Madonnára ez különösen érvényes: tavalyi albuma, a Hard Candy csak 50. lett az amerikai lemezeladási listán, 14. helyen végzett a letöltött dalok között, a csengőhangok tekintetében pedig be sem került a legjobbak közé.
A Billboard kiemelte, hogy Madonna Sticky and Sweet című turnéja 2008-ban 229,8 millió dollárt hozott a konyhára, igaz, ennek 40 százalékát elvitték az extravagáns színpadi produkció költségei. A teljes képhez viszont az is hozzátartozik, hogy az úgynevezett kiegészítő termékek (pólók, sálak, sapkák, egyebek) eladásából több mint 18 milliós bevétel származott.
Mint azt az MTI már megírta, Madonna világkörüli turnéja 25 európai show-val idén folytatódik és a sztár augusztus 22-én a budapesti Kincsem Parkban is fellép. Nagy-Britannia kivételével valamennyi idei koncert stadionban lesz (a Puskás Ferenc Stadionnál nagyobb befogadóképességű Kincsem Park is annak számít), ami esténként több millió dolláros bevételt jelent.
Madonna tavaly kezdődött Sticky and Sweet turnéja összesen 80 állomást érint és várhatóan minden idők öt legjövedelmezőbb turnéja közé kerül.
Forrás: MTI