Szexuális szolgáltatások gyermekeknek
Anyu, apu talán nem is tudja, de szívük csücske köztörvényes autótolvaj, drogdíler mindamellett sorozat gyilkos, aki a lángra lobbantott prostituáltakban leli kedvét.
2009. február 27. péntek 13:39 - Biga
Új trendnek látszik a virtuális prostitúció. Ez azért van, mert a programozók is tudják, mitől döglik a légy. Éveken át lovagoltunk azon, hogy az erőszakos játékok sorozat gyilkosokat, vagy szuperkatonákat csinálnak az ifjúságból, ám kevesen gondoltak arra, hogy könnyen jöhet még ennél is rosszabb.
Ahogy a 3D-s mozi is látványos ismeretterjesztő filmekkel indult, ma már a horror válhat húzó műfajjá. A ritmust a kielégíthetetlen fogyasztó diktálja, és ha majd a vászonból kivágó csákány is lecsengett, jöhetnek a vetítőtermet betöltő hatalmas dudák, ahogy közrekapják a néző két fülét.
Piaci logikák
A szórakoztató ipar logikáját a dokumentumfilmek sorsa is jól szemlélteti, ahogy a dögunalmasnak mondható planéták és csillagködök között kavirnyázó kamera, végre a felrobbanó lakókocsi, vagy csőből kilőtt görény tudományossága fölött állapodik meg.
Valami ilyesmi történik most a számítógépes játékokkal is. Az ismeretterjesztéstől és az ártatlan ügyességi és logikai játékoktól indulva, ma a piaci kereslet a brutális erőszak és a szenvedés bemutatásánál tetőzik. De van ennél feljebb (lejjebb) is. A Brit Filmbesorolási Bizottság szerint az olyan játékokban, mint a GTA franchise, aggasztóan elszaporodtak a szexuális tartalmak.
A GTA4-ben nem csak, hogy lehetőség van a rablással, gyilkolással, robbantgatással összekuporgatott kis pénzünket virtuális prostikra költeni, de még bonuszt is kapunk érte. „Manapság a játékokban tapasztalható szexuális aktivitás majdnem olyan népszerű, mint az erőszak, és a közeljövőben még populárisabbá válhat” – nyilatkozta Sue Clark, a bizottság elnöke.
A bizottság egy friss közvélemény-kutatás eredményei alapján fogalmazta meg aggályait, melyből az is kiderül, hogy a szülők 79 százaléka gondolja úgy, hogy a játékok kihatással vannak gyermekeik viselkedésére. A felmérés a trágár beszéd, a játékokban való egyre hangosabbá válását is érintette. „Ha filmet nézünk és hallunk egy (csúnya) szót, az egyszer történik meg, míg a játékokban újra és újra elhangzik, ha a játékos elakad”- mondta Clark.
Forrás: HírExtra / SKY News