Pályák, csapatok, pilóták – tudjon meg mindent az idei Forma-1-es szezonról!
Az idei lehet minden idők egyik legizgalmasabb Forma-1-es szezonja a szakemberek szerint. Pilóták, csapatok, pályák, esélyek – a HírExtra összeszedte mindazt, amit tudni kell a 2009-es idényről.
2009. március 20. péntek 07:29 - Gedei Szilárd
Bajban van a McLaren, száguld az újonccsapat, fogadkozik a Ferrari – vajon ki fog a legjobban kijönni a szabályváltoztatásokból? Meg tudja védeni nehezen megszerzett bajnoki címét Lewis Hamilton? Mi lesz a Ferrarival Jean Todt nélkül? Milyen hatással lesz a gazdasági válság az erőviszonyokra? Milyen újdonságokkal kecsegtet a záró futamként a naptárba került új sivatagi verseny?
Minden, amit tudhatunk a Száguldó cirkuszról
A legfontosabb szabálymódosítások 2009-ben
- a futamokon belül marad a régi szisztéma: az első 10 pontot, a második 8 pontot, a harmadik 6-ot kap (továbbá: 5-4-3-2-1)
- új aerodinamikai rendszer: teljesen új koncepció az első- és a hátsó terelőszárnyaknál
- visszatérnek a slick gumik, azaz a teljesen sima felületű abroncsok a Bridgestone szállításában
- megjelenik a hibrid-hajtási rendszer (KERS)
Ezekre a kérdésekre keressük a választ háromrészes sorozatunkban – az első felvonásban rögtön megismerhetik mind a tíz csapatot!
Újak és régiek, nagyok és kicsik, gyáriak és privátok – a tavalyinál kevesebbel, tíz csapattal indul el idén március 29-én vasárnap az Ausztrál Nagydíjjal a legújabb Forma-1-es gyorsasági világbajnokság. A címvédő Ferrarin kívül tehát kilenc alakulat építette meg az új szabályokkal harmonizáló gépét, melyek már mind-mind a szigorú új szabályok szerint készültek.
Hogy a radikális változások milyen hatással lesznek a bajnokságra most még csak találgatni lehet. A szakemberek amondóak, hogy a módosítások nem véletlen születtek meg, hanem mind az izgalom fokozására szolgálnak. Majd meglátjuk.
A legnagyobb érdeklődés természetesen a tavalyi vébé két élcsapatának autó bemutatóját (Ferrari, McLaren-Mercedes) övezte, s sokáig úgy tűnt, talán e két csapat találta el legjobban az új év követelményeit.
Többesélyes játszma
A HírExtra tippje a 2009-es konstruktőri világbajnokság végeredményére
Csakhogy lassan előbukkantak a problémák. A McLaren-Mercedes egyik fő agya, a német Norbert Haug például be is vallotta nemrég, hogy elszúrták a legújabb ezüstnyíl fejlesztését: „Nem ott járunk, ahol szeretnénk…” – vallotta be a Mercedes mindenes vezetője.
A Ferrarinál nem az autóval van a gond, hanem a személyzettel: a 2007-ben már félig-meddig távozó Jean Todt most bejelentette, hogy minden munkakapcsolatot megszakít a maranellói alakulattal, és azok az idők is elmúltak már, amikor Ross Brawn atomfizikusi képességeit a Ferrarinál kamatoztatta – az angol zseni ma már saját csapatában, a Brawn GP-ben ügyködik.
Nem is akárhogyan! Az idény előtti tesztelések során ugyanis kiderült: a Hondából alakult privát istálló olyan kasztnit húzott a Mercedes-motor felé, mellyel – most legalábbis úgy néz ki – hosszú távon is fel tudják venni a versenyt akár a legjobbakkal is! Az utolsó teszten például nem kevesebb, mint fél másodperccel verte agyon a komplett mezőnyt. Alakul az F-1 talán eddigi legnagyobb meglepetése?
A "vörös bikák" meg a többiek
A többi csapatról is szóljunk néhány szót: a tavaly már a két nagyot is meggyötrő BMW és a Renault lehetnek még az idény meghatározó csapatai. Nagy kérdés még az osztrák energiaital-csapat, a Red Bull és a Toro Rosso szereplése, valamint a Toyota, a Williams és a Force India ereje is.
Tegyük hozzá: az igazán meglepő fordulat csak az lenne, ha nem a McLaren, Ferrari, BMW, Renault kvartettből kerülne ki idény végén a konstruktőri vébé cím győztese…
Kíváncsi a csapatok új konstrukcióira? Az alábbi videóból megismerheti a gyönyörű új autócsodákat! A 2009-es Forma-1-es szezont beharangozó sorozatunk következő részeiben sok más mellett megismerkedhetnek a mezőny pilótáival és a vébé mind a tizenhét pályájával is!