Egyre biztosabb a sztrájk?
Újabb ferihegyi sztrájkkal fenyegetnek a repülőtéri szakszervezetek, a Budapest Airport (BA) azonban kitart amellett, hogy áprilistól fokozatosan, egyoldalúan bevezeti az új munkarendeket és a minőségi pótlék-rendszert.
2009. március 31. kedd 20:35 - HírExtra
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) keddi közleményében úgy fogalmaz: nő a feszültség a reptéren, miután a Hochtief-Budapest Airport egyoldalúan véget vetett az egyeztetéseknek, és bevezette megszorító csomagját.
Az érdekképviseletek szerint a BA beszüntette a szakszervezetekkel a kollektív szerződésről folytatott konzultációt. A BA által bejelentett intézkedések nyomán több száz dolgozó bére fog jelentősen csökkenni - fogalmaznak, hozzátéve, hogy a 3+2 százalékos bérfejlesztés nem ellentételezi az elvett műszakpótlékokat, és második felét - a plusz 2 százalékot - olyan feltételekhez kötötte a munkaadó, amelyet a "legszebb békeidőkben" sem sikerült teljesíteni.
A BA hétfőn jelentette be béremelési szándékát. E szerint 3 százalékkal emeli a béreket a munkáltató március 1-ig visszamenőlegesen, de csak addig, amíg semmilyen, "a repülőtér működését, illetve üzleti eredményét súlyosan érintő rendkívüli külső, vagy belső esemény nem történik 2009-ben. Ellenkező esetben a BA fenntartja magának a jogot, hogy felülvizsgálja a bérfejlesztést. Decemberben pedig újabb, 2 százalékos béremelésnek megfelelő bónuszt fizet a BA, amennyiben a ferihegyi repülőtér 2009-es utasforgalma meghaladja a 8,7 milliót, ez 3 százalékkal, 250 ezerrel több a tavalyi forgalomnál.
A LESZ és az RDSZSZ a BA ajánlatát nyílt zsarolásnak tartja.
A Budapest Airport jelezte: áprilistól fokozatosan vezetik be az új munkarendeket és a minőségi pótlék-rendszert, a legnagyobb változás az utasbiztonság (UB) területen lesz. Itt új, vegyes, műszakrendszert vezetnek be és a BA számításai szerint a minőségi pótlékkal átlagban 2 százalékkal emelkednek a bérek.
A jelenlegi rendszert meg kellett változtatni, mert az nem illeszkedik a repülőtér forgalmi igényeihez - fogalmaz a BA. A csúcsidőszakokban a munkáltató nem tud elég embert munkába állítani, a holtidőkben pedig nagyon sok az üresjárat, ezért pazarlóan működik a reptér. A BA szerint az UB új vegyes munkarendje minden érintett fél érdekeit tükrözi.
Forrás: MTI