A kerület tesz kerseztbe a villamosépítésnek
Nem ad szakhatósági hozzájárulást a 17-es villamos meghosszabbításához, az úgynevezett budai fonódó villamoshoz a II. kerület, mivel a jelenlegi terveket átgondolatlannak, kapkodva elkészítettnek tartja.
2009. április 15. szerda 17:54 - HírExtra
Láng Zsolt polgármester szerint ha a jelenlegi formájában valósulna meg a villamosvonal meghosszabbítása, akkor több ezer budai autós mindennapi közlekedése lehetetlenülne el.
A fideszes politikus meglepőnek tartja, hogy a fővárosi önkormányzat, a BKV és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség úgy akarja csütörtökön aláírni a projekt európai uniós támogatási szerződését, hogy még le sem zárultak az egyeztetések a kerület és Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes között a 17-es villamos vonalának tervezett meghosszabbításáról. A II. kerület vezetése értetlenül áll ezért a csütörtöki esemény előtt, s szerintük a városrész hozzájárulása nélkül nem is írható alá ez a szerződés.
Láng Zsolt azt írta, hogy minden olyan fővárosi elképzelést támogat, amely korszerűsíti a kerület közlekedését, és a lakosság igényeit szolgálja. Hozzátette, hogy a budai fonódó villamosok koncepciója, az általa megismert, s hetente átalakuló formájában nem ezt a célt szolgálja. Csökken ugyanis a parkolóhelyek száma, szűkül az Árpád fejedelem útjának áteresztő képessége, s megnehezül a Lukács fürdő közúti megközelítésének lehetősége is.
A polgármester szerint ebben a főváros életét hosszú időkre meghatározó kérdésben további szakmai egyeztetésekre van szükség. Nem lehet kapkodva, társadalmi, szakmai egyeztetések nélkül ilyen döntéseket meghozni.
A BKV közleményében tudatta, hogy a projekt tervezői már 2008 tavaszán, a megvalósíthatósági tanulmány készítése közben felkeresték a II. kerületi önkormányzatot, és az igényeiket, kéréseiket figyelembe véve alakították ki a projekt műszaki tartalmát. Akkor semmilyen ellenvetés vagy igény támasztás nem történt a kerület részéről.
Közlésük szerint ezek alapján nyújtották be az engedélyezési terveket a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH). Az engedélyezési eljáráshoz szükséges hatósági hozzájárulásokat az NKH beszerezte, már csak a II. kerület tulajdonosi-, valamint vasúthatósági hozzájárulása hiányzik az eljárás teljes befejezéséhez.
A II. kerületi engedélyek beszerzése érdekében eddig nyolc alkalommal egyeztettek. Kezdetben az elvesztett parkolóhelyek, valamint a közúti forgalmi sávok kapacitása szűkítésének kérdését kellett tisztázni. Később ezeken felül újabb igények jelentkeztek a kerület részéről. Az egyeztetésre több esetben és magas szinten került sor - írták.
A kerület által támasztott igényeket a főváros és a tervezők teljesíthetőnek látják, így a városrész hozzájárulásának kiadására számít a közlekedési társaság. Amennyiben a kerületi önkormányzat kiadja a hozzájárulását, egy hónapon belül meglehet a vasúthatósági engedély is - áll a közleményben.
A BKV szerint a főváros és a II. kerület lakosságának is egyformán érdeke, hogy a budapesti villamosközlekedés fejlesztésének egyik "legjelentősebb mérföldkő beruházása" megvalósuljon a továbbiakban még szükséges egyeztetések megtételével és a szükséges engedélyek beszerzésével. A beruházás az autós közlekedés javítását is szolgálja, mivel naponta 100-110 ezer, közösségi közlekedést használó utas kényelmesebb utazását teszi lehetővé.
Csütörtök délelőtt írják alá a projekt támogatási szerződését. A BKV tájékoztatása szerint nem feltétele az aláírásnak a még hiányzó engedélyek megléte, mivel azokat csak 2010 februárig, a kivitelezés megkezdéséig kell beszerezni.
Forrás: MTI