Kevesebb az üzleti út, dübörög a válság
A gazdasági válság drasztikusan lecsökkentette az üzleti utazások számát, amelyek negatív hatása a konferenciaszállodákon csattan elsősorban - állapítja meg a Colliers International nemzetközi ingatlanügynökség szakértője, az értékbecslési divízió vezetője szerdai közleményében.
2009. április 22. szerda 10:39 - HírExtra
Balla Ákos, az ingatlanügynökség szakértője azt vizsgálta, hogyan reagál a hotelpiac az aktuális kihívásokra, elsősorban az euróárfolyam változásának tükrében. A szakértő szerint a költségcsökkentés zászlaja alatt a vállalatok jobban preferálják az egynapos üzleti utakat, a telefonkonferenciákat. A 2 csillagos, 15-30 eurós szobaárakat kínáló szállodák számára így jelentős piaci rés nyílt meg.
A belföldi turizmus viszont nagy lehetőséget kapott a forint leértékelődésével, mivel a külföldi üdülések mintegy 20 százalékos költségnövekedését sokan nem akarják megfizetni, így magyarországi célpontok felé fordíthatják figyelmüket. A belföldi kereslet fenntartása érdekében ezért lenne kiemelten fontos az üdülési csekk adómentessége - hangsúlyozza a szakértő. A külföldi turisták számára is sokkal vonzóbb célpont most Magyarország, hiszen gyenge forint mellett valutájuk többet ér Magyarországon - derül ki a közleményből.
A szakértő szerint a jól pozícionált, nem túl magas hitelállománnyal rendelkező szállodák és szálloda-fejlesztések jól jöhetnek ki a jelenlegi piaci helyzetből. Úgy véli, a jelenleg is alacsony kihasználtsággal küzdő budapesti szállodákat, a konferenciaszállodákat és a magas licenc-díjat fizető szállodaláncok tagjait érinti most leginkább az euróárfolyam kedvezőtlen változása.
Forrás: MTI