2024. november 22. - Cecília

Elavultak az egyetemek?

Mai formájukban eltűnőben vannak az egyetemek, végez velük a technológia - és ezt nem a hagyományos intézmények ellen lázadó diákok mondják, hanem egy egyetemi oktató, aki úgy látja, hogy egyre szélesebbek a repedések a tradicionális egyetemi struktúrákon.
2009. május 6. szerda 09:11 - HírExtra
David Wiley, az amerikai Utah állambeli Brigham Young University oktatási technológia tanszékének docense szerint a diákok mind inkább eltávolodnak a jelenlegi oktatási modelltől, amelyben fizikailag is jelen kell jelenniük a kötött órarend szerinti előadásokon.

Az egyetemek – mondja - „tele vannak láncokkal, elszigeteltek, túlságosan általánosak és zártak”, holott a diákok olyan világban élnek, amelyben az információhoz bárki kedvére hozzájuthat, minden tartalmat meg lehet osztani az interneten, minden kapcsolódik egymáshoz és állandó mozgásban van. Jóslata szerint a mai egyetemi rendszernek legfeljebb tíz éve van hátra.

Wiley és a hozzá hasonlóan gondolkodók úgy képzelik el az egyetem jövőjét, hogy a következő diplomázó generáció az előadások hanganyagát ingyen letöltheti az internetről, és ott hallgatja meg, ahol akarja. Az egyes kurzusokat felosztják egymást között az intézmények, a laboratóriumok virtuálisak lesznek, és a különböző szöveggyűjteményekhez is szabadon hozzáférhetnek a diákok.

A La Repubblica olasz lap tudósítása szerint mindez nem álom, hanem részben már valóság is. A világhírű Massachusetts Institute of Technology (MIT) által beindított OpenCourseWare program tapasztalatai, amelynek révén 2002 óta 50 millióan töltöttek le ingyenes tananyagot az intézmény honlapjáról, azt mutatják, hogy roppant nagy az igény a magas szintű oktatási források szabad hozzáférése iránt.

És az is kiderült, hogy azok, akik az így letöltött tananyagot olvassák-hallgatják, semmivel sem érnek el rosszabb vizsgaeredményeket, mint azok, akik végigülik az órákat az előadótermekben. Sőt a New York állambeli Fredonia Egyetemen végzett kutatás megállapította, hogy az órák podcastjeit letöltő diákok jobban vizsgáznak, mint a hagyományos módszert követők. Dani McKinney, a felmérés vezetője szerint ez főleg azzal magyarázható, hogy a felvételt bármikor meg lehet állítani, hogy visszajátszhassák az első hallásra nem világos részeket. (A podcast elnevezés az iPod, az Apple népszerű, hordozható digitális lejátszója és a broadcast - közvetítés - szó kombinációjából származik.)

Az új korszakot harangozza be a londoni Imperial College is, ahol az orvostanhallgatók háromdimenziós, Second Life típusú virtuális közegben gyakorolnak, ott tanulják meg a vizitelést, a kollégákkal való konzultációt és a diagnosztizálást is.

Ezek a technológiai újítások ugyan nem helyettesítik egyelőre a hagyományos egyetemeket, de alaposan megváltoztatják őket. Wiley hangsúlyozza: a vizsgáztatás és a diplomaszerzés továbbra is az akkreditált intézményeknél történik, de a tudás mindenki számára hozzáférhetően egyre szélesebb körben terjed - bárki számára, aki tanulni akar.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását