Nehéz év jön az újságokra
Rendkívül nehéz év lesz a nyomtatott sajtó számára az idei: legalább 10-20 százalékos reklámbevétel-csökkenésre számítanak, az értékesítési bevételek ennél jóval kisebb mértékben eshetnek Magyarországon - mondta a tucatnyi magazin mellett a Blikk napilapot kiadó, a Népszabadságban kétharmados részesedéssel rendelkező svájci Ringier médiacsoport vezérigazgatója csütörtökön az MTI-nek.
2009. május 7. csütörtök 18:18 - HírExtra
"Szinte az összes piacon drasztikus csökkenésre számítunk, alig akad pár kivétel" - mondta Christoph Unger, utóbbiak között Kínát említve példaként; közlése szerint mindez azt jelenti, hogy kiadásaik elemzése után "különösen költségtudatos" gazdálkodást kell folytatnia a társaságnak.
Az értékesítési bevételek csekély csökkenéséről szólva megjegyezte: sok múlik azon, meddig tart és milyen súlyos lesz a gazdasági válság, de megjegyezte: egy régóta meglévő előfizetést nem mondanak le az emberek egy fél- vagy egyéves, gazdaságilag nehéz periódus miatt.
A válságos gazdasági helyzetben új esélyt is látva arról beszélt: sok kis kiadó jelentkezik, együttműködést ajánlva nyomtatott vagy éppen online termékekben, ez pedig befektetési lehetőségeket jelent. Az MTI konkrét lehetőségekkel kapcsolatos kérdését elhárítva lehetségesnek nevezte, hogy új orgánumokba vásárolják be magukat, vagy egyedüli tulajdonossá váljanak most másokkal közösen működtetett médiumokban.
A svájci médiacsoport kétharmados tulajdonában lévő Népszabadság kapcsán arról beszélt, csökkenteni kell a piacvezető szeriőz napilap költségeit, mert "a részvényesek egyike sem akarja, tudja viselni" a veszteséget.
"A Népszabadságban növekedési és költséghatékonysági oldalon is látunk elég potenciált az erősödéshez" - mondta Christoph Unger.
Forrás: MTI