A Chevrolet bizakodik, növekedésre számítanak
A magyar személygépkocsi-piacon részesedés-növekedéssel számol a Chevrolet; az első hónapok adatai nem túl biztatóak.
2009. május 10. vasárnap 12:41 - HírExtra
Az összpiac eközben 55 százalékkal esett vissza. A General Motors Magyarország adatai szerint a Chevrolet- kereskedők az idén az első négy hónapban összesen 1.009 darabot adtak el a márkából, de a teljes évi értékesítési terv meghaladja az 5.000 darabot. Tavaly, az év második felében már nehézségekkel küzdő magyar piacon 7.509 új Chevrolet talált gazdára, ami 4,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő.
Ekkor még csaknem 0,7 százalékponttal sikerült emelni a részesedést. A márka jól teljesített 2008-ban Európában is: 11 százalékkal erősödött az iparág 5 százalékos visszaesése mellett, és 507 ezer kocsi eladásával 2,3 százalékra emelte részesedését.
A General Motors a következő két év alatt "modellinvázióval" próbálja világviszonylatban az eladási listák vezető helyére tornászni a Chevrolet-t - mondta Zorkóczi Zoltán, a GM Magyarország Chevrolet értékesítési igazgatója abból az alkalomból, hogy ennek első eleme, a Cruz Magyarországra is megérkezett. A négyajtós Lacetti utódjából mintegy 700 eladását tervezik az idén. A Cruzt a következő hónapokban követi az új Spark, az Orlando, a Volt, valamint a Camaro.
Zorkóczi Zoltán közölte: az autópiaci válság miatt tavaly négy Chevrolet-márkakereskedő nem tudta megőrizni likviditását, az idén még nem volt példa erre. A Chevrolet márkakereskedői hálózatba 66 szalon tartozik, 45 kereskedői szerződéssel.
Forrás: MTI