A pénznyelő Margit híd
A két ajánlat közül az olcsóbb, az áfa nélkül több mint 20 milliárd forintos ajánlat nyerte a Margit híd rekonstrukciójának tenderét; a főváros 13 milliárd forinttal számolt, és ebből 6-ot a az EU finanszírozna.
2009. május 28. csütörtök 13:17 - HírExtra
A tájékoztatás szerint a nyertes ajánlat sem tartalmazza a beruházásoknál szükséges tízszázalékos tartalékot, és nincs benne a szobrok 650 millió forintra becsült felújítási költsége, az ideiglenes villamosvágány-építés 675 millió forintja és a díszkivilágítás 150 millió forintja sem.
Demszky Gábor főpolgármester szerdán az Origo portállal azt közölte, hogy akkor is szerződést kötnek a pályázat nyertesével, ha ajánlata drágább a tervezettnél, és előteremtik a különbözetet.
A fővárosi önkormányzat korábban 13 milliárd forintot tervezett a felújításra, és ehhez kérte az EU-támogatást. A Főpolgármesteri Kabinet hétfőn Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes előterjesztésében már mintegy 15 milliárd forintos forrásigényről értesült.
A főpolgármester-helyettes felhívta a figyelmet arra is, hogy a Főmterv 2007-es költségbecslésénél akár 30-50 százalékkal is drágább lehet a felújítás. A mintegy 15 milliárd forintos változatban a szobrok felújítása, a vágányépítés és a díszkivilágítás mellett szerepelt még százmillió forint a PR-kiadásokra és 75 millió forint a műszaki ellenőrzésre.
Hagyó Miklós szerint egyebek közt azért drágulhat 30-50 százalékkal a felújítás, mert a gazdasági válság miatt ugrásszerűen nőttek a banki finanszírozási költségek, emelkedik az áfa, az acél világpiaci ára és az infláció is. Többletköltséget eredményezhet az is, hogy a tervezettnél később kezdődik a rekonstrukció és így csökken a kivitelezésre fordítható idő. Pluszköltséget igényel például az is, ha hétvégenként és éjszakánként is dolgoznak majd.
A villamosvágány-építési költség egyébként azért kerül 675 millió forintba, mert a végleges vágányok építése előtt kétszer is szükség lesz ideiglenes vágányokra. A felújítás első ütemében a híd északi felén, majd a déli oldalán is ideiglenes vágány épül, hogy a villamosok mindvégig közlekedhessenek.
Az MTI információi szerint jelenleg még nincs bonyolítója a hídfelújításnak. A rekonstrukció várhatóan júliusban kezdődik, forgalomkorlátozással járó munkálatok azonban csak augusztustól lesznek. A tervek szerint 2010. augusztus végén indulhat újra a gépkocsiforgalom a hídon.
Forrás: HirExtra