Gyenge a hazai EP-kampány?
Magyarországon az európai parlamenti (EP) választási kampány gyengéje az, hogy nem használta ki azt a lehetőséget, hogy legalább ötévente egyszer az európai integrációról beszéljenek az emberek .
2009. május 30. szombat 17:29 - HírExtra
Az Európai Bizottság közös véleménye, hogy lehetőleg ne a belpolitikai szempontok domináljanak a kampányban, ne belpolitikai szempontok alapján döntsenek a választók, hiszen a választás az Európai Parlament összetételéről szól - fogalmazott a politikus a PES Activist Magyarország Egyesület Ki mit tud az Európai Unióról? elnevezésű versenyének döntője előtt.
Kovács László szerint Magyarország sorsa összefügg az európai integráció sorsával, az EU-tagság sokat segít a problémák megoldásában, sokat segített a válságkezelésben is.
Az uniós biztos bízik abban, hogy magas lesz a részvétel, hiszen akkor a választás is demokratikusabb lesz."Nagyon jó dolog, hogy Magyarország egy ilyen erős, befolyásos közösség tagja lett. Ez megnöveli Magyarország súlyát a világban" - fogalmazott, megjegyezve, hogy tagság növeli az ország vonzerejét a külföldi befektetők szemében.
Hozzátette: az uniós tagság Magyarország mai helyzetében is nem a probléma, hanem a megoldás része.
Minél többet tud valaki az európai integrációról, annál jobb a véleménye az Európai Unióról - mondta. Hozzátette: Magyarországon alig több mint 30 százalék azoknak a száma, akik hasznosnak tartják az ország uniós tagságát.
Kovács László elmondta, hogy a versenyen mintegy háromszáz diák vett részt. Az egyetemista és főiskolás diákoknak szóló vetélkedő célja az volt, hogy a fiatalok játékos formában ismerkedjenek meg az Európai Unió működésével, Magyarország helyével és szerepével az unióban. A döntő nyertesei teljes ellátás mellett egy egész hónapot tölthetnek az Európai Parlament brüsszeli székhelyén, és részt vehetnek az Európai Parlament gyakornoki programjában.
Forrás: MTI