Margit híd - hogy ne omoljon össze a közlekedés
Ideiglenes pontonhíd létrehozásának a lehetőségét, a város határán ideiglenes P+R parkolók kialakítását, valamint újabb buszsávok esetleges kijelölését is vizsgálják annak érdekében, hogy a Margit híd felújításának egy éve alatt minél kevesebb kellemetlenséget kelljen elviselniük a budapestieknek.
2009. július 1. szerda 23:08 - HírExtra
A főpolgármester-helyettes elmondta: felkérésére a Városháza közlekedési szakemberei a hétvégéig közlekedésszervezési, forgalomtechnikai és pénzügyi szempontból áttekintik azt, hogy a rekonstrukció alatt milyen megoldásokkal biztosíthatnák a város közlekedésének zavartalanságát. A Margit hídon jelenleg naponta mintegy ötvenezer autó halad át, s ez jelzi a megoldandó feladat nagyságát - mutatott rá.
A szocialista politikus emlékeztetett arra, hogy a második világháborúban felrobbantott Margit híd mellett 1946 májusától több mint két éven át működött a köznyelv által "Manci hídnak" elnevezett pontonhíd. Az új Margit hidat 1948. augusztus 1-jén adták át a forgalomnak.
Úgy vélte, hogy egy ilyen ideiglenes pontonhíd a reggeli és a délutáni közlekedési csúcs idején mindenképpen segíthetné az autók átkelését, napközben viszont lehetővé tennék a hajók közlekedését a Dunán.
A pontonhíd létesítésével kapcsolatban Hagyó Miklós már megkereste Szekeres Imre honvédelmi minisztert. A szakértői elemzés azonban kitér majd arra is, hogy nem lenne-e célravezetőbb külföldről beszerezni egy ilyen pontonhidat. Megvizsgálják a pontonhíd létesítésének lehetőségét közbeszerzési oldalról is - fűzte hozzá.
A Margit híd rekonstrukciójával összefüggő kérdéskör napi áttekintésére operatív csoportot hozott létre a főpolgármester-helyettes Becker László főmérnök és Kerényi László Sándor közlekedési ügyosztályvezető irányításával. Rövidesen elkészül a Főmterv Zrt. a rekonstrukció idejére javasolt forgalomszervezési, közlekedési tervvel.
Hagyó Miklós kulcsfontosságú kérdésnek tartja, hogy megoldást találjanak az agglomerációból érkező napi 400 ezer autó problematikájára. A 600 ezer budapesti gépkocsival együtt milliós nagyságrendű a fővárosban naponta közlekedő gépjárművek száma. Vizsgálják annak lehetőségét, hogy a város határán hol lehet ideiglenes P+R parkolókat kialakítani.
Tervezik azt is, hogy újabb buszsávokat jelölnek ki. Ezek üzemelhetnének akár időszakos jelleggel, a reggeli és a délutáni csúcs idején. A szakértői vizsgálat kiterjed majd arra is, hogy a BKV, a MÁV és a Volán miként tudna hatékony szolgáltatással közlekedési alternatívát biztosítani az autósok számára - jegyezte meg.
Forrás: MTI