A Honvédségnek nincs utászhídja
Bár a honvédség szakemberei képesek lennének egy előre legyártott elemekből álló, úgynevezett utászhidat kiépíteni a Duna felett, az elemeket meg kellene vásárolni, mert azok nem állnak rendelkezésrel.
2009. július 9. csütörtök 13:07 - HírExtra
Az MTI azokkal a sajtóhírekkel kapcsolatban kereste meg a Honvédelmi Minisztériumot (HM), amelyek szerint a korábban felvetett pontonhíd helyett - amelyre Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes tett javaslatot a felújítás előtt álló Margit híd pótlására - jól beválna az utászhíd is.
A szaktárca közleményében megjegyezte: addig, amíg a pontonhídra vonatkozó elképzelés létjogosultsága egyértelműen el nem dől, a minisztérium szakemberei nem vizsgálnak részletesen egyéb megoldási lehetőségeket.
Emlékeztettek arra, hogy Szekeres Imre honvédelmi miniszter helyszíni szemlét rendelt el a honvédség műszaki szakembereinek részvételével és a főváros közlekedési szakembereinek bevonásával, hogy a pontonhíd megépítésének lehetőségét tisztázzák. Más módszerek alkalmazhatóságának alapos vizsgálatára csak ezt követően kerülhet sor - tették hozzá.
A tárca korábbi közleményében az olvasható, hogy naponta legalább 20 millió forintba kerülne egy pontonhíd a Dunán, s ez az összeg még nem tartalmazza az eszközök karbantartásának és évszaki felkészítésének költségeit.
A minisztérium szerint a pontonhíd katonai járművek alkalmi átkelésére való, a huzamosabb ideig tartó polgári forgalom lebonyolítása számos problémát vet fel. Például a pontonhídon nincs közvilágítás, sem forgalombiztonsági berendezések, az alacsonyabb járművek nem tudnak fel- és lehajtani, és az is megoldandó problémát jelent, hogy a két parton ki kell alakítani a biztonságos fel- és lehajtókat.
Mint írták, azt a szempontot is figyelembe kell venni, hogy egy ilyen jellegű híd üzemeltetéséhez állandó, kiképzett személyzetre van szükség - amellyel kizárólag a Magyar Honvédség rendelkezik -, ami azt jelenti, hogy a váltásokkal együtt minimum 480 ember kell a híd működtetéséhez.
Forrás: MTI