Hiúság: amikor a férfi pózol a plakátokon
Mostanában elszaporodtak a félmeztelen férfi reklámok, Réz András szerint ezen semmi meglepő sincsen. Ezek a képsorok a hiú férfiaknak készülnek, s nem a nőknek. A HírExtra a filmesztétával beszélgetett.
2009. július 14. kedd 08:29 - Kővári Adrienn
Amikor a sztár árulja a portékát
„Ilyen mindig is volt, ez nem új keletű dolog, hogy
ismert emberek egyes termékek mellé adják a nevüket. Van, hogy nagyobb hangsúlyt kapnak az ilyen reklámok, van, hogy háttérbe szorulnak. Jelenleg Magyarországon is inkább azok a reklámok vannak előtérben, amik az utca emberét szólítják meg. Ez sokkal közelebb van magához a vásárlóhoz is” – mesélte Réz András, aki hozzátette, hogy szerinte ezzel semmi baj sincs.
Ez már csak azért is jó, mert egy igazi sztár, akit sokan szeretnek, akkor szinte biztos, hogy az adott terméket is meg fogják venni a rajongói. Ezzel a reklámozó, s maga a termék tulajdonosai is jól fognak járni. Hogy a vásárló is, az már kérdéses. A parfümöknél a legszembetűnőbb ez a jelenség. Ott sokszor előfordul, hogy a legbüdösebb illatok mindig azok, amiket sztárok reklámoznak.
A jövő reklámjai
Megkérdeztük Réz Andrást, hogy mi a véleménye a jövőt tekintve. Ha már most ennyire meztelenkednek a reklámokban, akkor mi várható később?
„Meglepően hangozhat, de manapság elég kevés a meztelenkedés a reklámokban, az elmúlt húsz évben visszafelé esik, azt is mondhatnánk, hogy sokkal prűdebbek lettek, mint mondjuk ötven évvel ezelőtt” – magyarázta a filmesztéta.
Hozzátette még, hogy valamilyen szinten már nem is lehet vetkőzni, mert beleszól a politika. Hiába lehet egy teljesen meztelen női testtel szinte bármit eladni a férfiaknak, ezt még sem tehetik meg, mert ez a nők kizsákmányolásának számít. Így biztosak lehetünk benne, hogy erre semmiképp sem számíthatunk a jövőben, de az is biztos, hogy a jelenlegi reklámok cseppet sem számítanak túlzottan erotikusnak. Talán azért sem, mert ahogy Réz András is mondta, a nőkre semmilyen hatással sincs az erotika a reklámokban.