A roncsprémium segített az autópiacon
Több mint egy éve először nőttek az autóeladások júniusban Európában a több országban is bevezetett roncsprémiumnak köszönhetően.
2009. július 15. szerda 14:10 - HírExtra
Az új kelet-közép-európai uniós tagországokban azonban még csökkenést regisztráltak, csupán Csehországban és Szlovákiában nőttek az eladások. Az európai autógyártók szövetsége, az ACEA szerint júniusban 1,46 millió új autó került forgalomba, 2,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az év első felét tekintve azonban még 11 százalékos volt a visszaesés Európában, azaz a 27 uniós tagországban és az EFTA-országokban, de Ciprus és Málta nélkül.
Az Európai Unió kelet-európai tagállamaiban júniusban 25,3 százalékos csökkenést regisztrált az ACEA, viszont Csehországban 18 százalékkal, Szlovákiában 57,4 százalékkal nőttek a személygépkocsi eladások.
Nyugat-Európában átlagosan 4,6 százalékkal több új gépkocsit helyeztek forgalomba: a sort Németország vezeti 40,5 százalékos növekedéssel, majd Olaszország és Franciaország következik 12,4 , illetve 7 százalékkal.
Nagy-Britanniában és Spanyolországban viszont 15,7 és 15,9 százalékkal csökkent az értékesítés.
A márkák közül a Fiat szerepelt a legjobban, júniusban 11,7 százalékkal többet adtak el modelljeiből, miután a roncsprémium kedvezett az olasz autógyár üzemanyag-takarékos kis autóinak.
Forrás: MTI