Működésképtelen a fővárosi behajtási rendelet?
A fővárosi behajtási rendelet változatlanul szakszerűtlen és betarthatatlan, a jogalkotóknak tudomásul kell venni:a rendszer működésképtelen, mert túlbürokratizált - közölte a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT) szerdán az MTI-vel.
2009. július 15. szerda 13:52 - HírExtra
A Fővárosi Önkormányzat képviselőinek írt nyílt levélben kifejtik: a behajtási hozzájárulási rendszer nem tudja hatékonyan betölteni funkcióját, mert a többi között nem kompatibilis a logisztika és szállítmányozás elveivel, gyakorlatával és a fővárosnak nincs elfogadható városfejlesztési koncepciója, amely szinkronban áll a környezet- és közútvédelem szempontjaival. Ezért a rendszer a NIT álláspontja szerint nem más, mint "egy egyéb funkcióra alkalmatlan nagy pénznyelő automata, akár az engedélyek, akár a bírságok útján tűnik is el az adófizetők pénze".
A NIF azt követelte a jogalkotó Fővárosi Önkormányzattól, hogy "a számokkal és százalékokkal való dobálózás helyett" soron kívül vizsgálják meg, hogy miért nem fizet a fuvarozók 70 százaléka, és vonják le a következtetéseket. Ha ez nem történik meg, egy "különítményt" hoznak létre a jogalkotói kötelezettség vizsgálatára.
Közölték azt is, egyszerű megoldás kijelölni egy támadható célcsoportot "aztán tányérsapkában és uniformisban kiállni az utak mellé, és célzott, folyamatos és intenzív zaklatásukkal gyarapítani a kasszát".
Az ipartestület közlése szerint a szakmai javaslatok hatástalanok voltak, az érdekképviseleti összefogás jobbító szándékú javaslatai többnyire falakba ütköztek. A jól működő európai rendszerek alapján javasolt Budapest-matrica (környezetvédelmi alapú, a város határain kívül, sok helyen megvásárolható behajtási matrica) süket fülekre talált - tették hozzá.
Nyílt levelükben feltették a kérdést: "hány P+R parkoló alapköve került letételre a befizetett díjakból, mint ahogy azt a rendelet megalkotásakor a főpolgármester ígérte?"
A Levegő Munkacsoport és a Parking Kft. közlekedésszervező cég az elmúlt héten hirdetett kampányt a fővárosi behajtási hozzájárulások kiváltásáért, mivel a tapasztalatok szerint alig 30 százaléknyi fuvarozó váltja ki az engedélyt.
A kampányt bemutató sajtótájékoztatón Gyarmati Zoltán, a kft. ügyvezető igazgatója azt mondta: szeretnék elérni, hogy a fuvarozó cégek belássák: ki kell váltaniuk a behajtási engedélyt, mert nekik is részt kell vállalniuk a környezet tisztán tartásában.
Forrás: MTI