Eladták az Árukeresőt
Többségi, közvetetten 75 százalékos tulajdont szerzett Magyarország legnépszerűbb vásárlási tanácsadó portáljában, az Árukeresőben a dél-afrikai Naspers, amely már több magyar internetes céget is megvásárolt.
2009. augusztus 4. kedd 22:33 - HírExtra
A vételárat a felek megegyezése alapján nem hozzák nyilvánosságral. A megállapodás értelmében az online vásárlási kalauz a Naspers közép-európai csoportját, az Allegrót bővíti a szintén az idén taggá vált TeszVesz és Vatera mellett. Az Árukereső saját néven, az oldal jellemzőinek megváltoztatása nélkül folytatja működését. Az Allegro 75 százalék tulajdona mellett fennmaradó rész az olasz pénzügyi befektető, a korábbi tulajdonos, a METRONET kezében marad.
Az Árukereső 2004-ben alakult, s az azóta eltelt öt évben Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldalává vált. A portált üzemeltető cég, az árukereső.hu Kft. az országhatárokon túl is szolgáltat: Romániában, Bulgáriában, Csehországban, Törökországban és Portugáliában működtet hasonló oldalakat.
Az oldal látogatóinak száma a hat országban havi szinten eléri a 3,5 milliót, árbevétele 2008-ban 140 millió forint volt. Az idei évre 50 százalék körüli növekedéssel számol a vállalat. A kft. az MTI-vel közölte azt is, hogy profitábilis, tavaly az adózás előtti eredménye 10 millió forint felett volt, s az idén is hasonló eredményt vár. A bevétel jelentős részét a cég a növekedés támogatásra fordítja.
Az Árukereső - webes kereskedő partnerei segítségével - lehetővé teszi a látogatók számára, hogy megtalálják az online kapható termékek közül a legkedvezőbb árút. Ehhez az is szükséges, hogy a kereskedők az oldalon regisztrálják webshopjukat. A felhasználók pedig tapasztalataik megosztásával egymásnak is segítséget nyújthatnak a vásárláshoz.
Forrás: MTI