A tiltott játék
Miután hat hétig elérhetetlen volt Kínában a 11,5 milliós előfizetővel rendelkező World of Warcraft (WoW) közösségi online játék, most egy nyílt béta formájában visszatérhetett.
2009. augusztus 7. péntek 22:06 - HírExtra
A híres közösségi online szerepjátékot fejlesztő és karbantartó Blizzard eredetileg a kínai cenzúrától függetlenül váltott a The9 helyi forgalmazóról a NetEase-re, és az átállás miatt szünetelt hetekig a játék az országban - olvashatjuk a Shack News írásában (www.shacknews.com).
A kínai kormány sajtóügyekkel és más kiadványokkal foglalkozó hivatala azonban jelezte a Blizzardnak azokat a "tartalmi változtatásokra vonatkozó javaslatait", amelyekkel a minap indult nyílt bétában találkoztak a helyi játékosok. Mivel a Blizzard másik választása az lehetett, hogy végül betiltják a játékot az országban, ezért inkább kötélnek állt és átalakította a játékot a helyi cenzúra szája íze szerint.
Kínában a halál és a szellemvilág, illetve a hozzá kötődő tartalmak kérdése rendívül érzékeny téma, s a hatóságok nem tartják kívánatosnak, ha egy rendkívül népszerű játékban ilyesmi szerepel. Ehhez kapcsolódik még a játékok korosztály besorolása, amely jelenleg még nincs kidolgozva az országban. Éppen ezért a kínai cenzúra mindenáron korlátozni próbálja a különböző médiumokban a kényes témákra utaló elemeket.
A World of Warcraft kínai rajongóit annyira nem rázta meg a - számukra nevetséges - tartalmi változtatás: az egyik kínai WoW játékos például a fekete vérre csak annyit reagált viccelődve, hogy az általa irányított ork harcosának most már nem vér, hanem olaj folyik az ereiben.
Forrás: MTI