Hónig tudja hogyan kell spórolni
A menetdíjkedvezmények rendszerének átalakításával körülbelül 8-9 milliárd forintot lehet lefaragni a közösségi közlekedésre fordított összegekből, azonban még sok egyeztetésre van szükség a változások körvonalazásához.
2009. augusztus 12. szerda 10:33 - HírExtra
A tárcavezető annak kapcsán nyilatkozott erről, hogy a kormány a múlt héten elfogadta a közösségi közlekedési rendszer átalakításának stratégiáját, amelynek keretében jövőre az ideinél 70 milliárd forinttal kevesebbet költhet az állam a MÁV-ra és a Volánra.
Hónig hangsúlyozta: a 70 milliárd forintos elvonásnak egyelőre a fő területeit határozták meg, és azt, hogy pontosan mely területeken spórolják meg a kívánt összeget, csak később döntik el. A legnagyobb összeg - mintegy 35 milliárd forint - valószínűleg a tömegközlekedés teljesítési mennyiségének csökkentésével takarítható meg, további, nagyságrendileg 25 milliárd forint pedig a társaságok adminisztratív és működési költségeinek lefaragásával. A menetdíjkedvezmények átalakításával 8-9 milliárd forinttal csökkenthető a közösségi közlekedésre fordított összeg - mondta Hónig Péter.
A miniszter elmondta: meg kell szüntetni, vagy le kell csökkenteni a nem indokolt kedvezményeket. Például a közlekedési tárcánál is vannak olyan családi kedvezmények, amelyeket át kell gondolni, továbbá - egyfajta utasregisztrációs rendszer létrehozásával - meg kell nézni, hogy hányan veszik valóban igénybe a kedvezményeket. Hónig hozzátette: az átalakításnál nemcsak gazdasági, hanem szociális szempontok szerint is mérlegelnek, és még sok egyeztetésre van szükség a kérdésben.
A működési költségek csökkentésének része, hogy megszüntetik a párhuzamosságot a Volán és a MÁV-járatok között. Arra a kérdésre, hogy az átalakítás ezen része hány ember elbocsátásával jár, Hónig Péter elmondta: ezt csak akkor tudják pontosan kiszámolni, ha a Regionális Közlekedési Tanácsok már felálltak, és összeállították az új menetrendeket. Hozzátette: az kijelenthető, hogy lesz elbocsátás, ugyanakkor úgy is elképzelhető a működési költségek visszafogása, hogy elérik a közösségi közlekedési társaságok alvállalkozói teljesítményének csökkenését, így ez nem jelent direkt létszámleépítést a közlekedési vállalatoknál. A Regionális Közlekedési Tanácsok augusztus közepére lefektetik az új menetrend irányelveit - mondta el Hónig Péter.
Forrás: MTI
Jaj a diákoknak!