Tarlós szerint félrevezetnek a 4-es metróval
Rosszhiszemű megközelítésnek és a budapesti lakosság félrevezetésének tartja Tarlós István azt, hogy Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester "sikertörténetként" adja elő a 4-es metró első szakaszának megépítésére az Európai Unió által biztosított 180 milliárd forintot.
2009. augusztus 28. péntek 16:21 - HírExtra
A Fidesz fővárosi frakcióvezetője azzal kapcsolatban közölte ezt pénteki budapesti sajtótájékoztatóján, hogy - a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) tájékoztatása szerint - a várt 237 milliárd helyett 181 milliárd forint EU-s támogatást kap a 4-es metró első szakaszának építése.
"Az adófizetőknek azt mondták, hogy a metrót uniós támogatásból fogják megépíteni, ehhez képest majdnem 60 milliárdot - az ígéretekkel ellentétben - pont az adófizetők pénzéből kell majd kifizetni" - mondta Tarlós István, aki azt is hozzátette, hogy a 4-es metró kettes szakaszával az EU még "gondolkodás szintjén sem" foglalkozik.
Véleménye szerint egyébként azzal, hogy a Thököly úton elkezdték a villamossínek felújítását, közvetett módon beismerték, hogy a városvezetés reménytelenséggel tekint a kettes szakasz "emberi időn belül való" megvalósíthatóságára.
Mint fogalmazott, ennyire nem szabadna becsapni Budapest lakosságát.
A politikus kifejtette: a főváros jelenlegi adósságállománya a közlekedési vállalatéval együtt mintegy 280 milliárd forint. Ezen felül már van egy körülbelül 35 milliárdos többletkövetelése az alagútépítő konzorciumnak, most pedig kiderült az, hogy majdnem 60 milliárd forinttal ad kevesebbet az Európai Unió - sorolta, megjegyezve: csak ezek a számok 360-370 milliárdos pénzhiányt jelentenek Budapest büdzséjéből. "Tessék szíves lenni nekem megmondani, hogy a város ezt miből fogja kifizetni" - fogalmazott Tarlós István.
Hozzátette, az üres kasszán túl olyan mértékű kötelezettségvállalások, fizetési kötelezettségek várnak a következő ciklusra, amelynek hatásai szinte felmérhetetlenek.
Szalóki Flórián, az NFÜ Közlekedési Irányító Hatóságának vezetője csütörtökön az MTI-nek a 4-es metró uniós finanszírozásával kapcsolatban azt mondta: az Európai Bizottság mintegy 50 közbeszerzési eljárást vizsgált meg, ezekből 11-et minősített szabálytalannak, így 56 milliárd forint támogatást veszített a projekt.
Forrás: MTI