Könnyűvérű reklám verte ki a biztosítékot
Eltávolította felháborodást keltő reklámfilmjét a dán turisztikai hivatal, a VisitDenmark a YouTube videomegosztó portálról.
2009. szeptember 17. csütörtök 07:44 - HírExtra
Dorte Kiilerich, az idegenforgalmi hivatal vezetője elmondta, a történettel egy kedves, aranyos esetet akartak bemutatni, amelynek központjában egy felnőtt nő áll, aki szabad társadalomban él, vállalva tettei következményeit. Kiilerich hozzátette, sajnálja, hogy a film sokakat felháborított. Kijelentette, hogy a jelenet megrendezett, a filmben szereplő hölgy színész, a karján ringatott kisfiú sem a saját gyermeke.
A szőke dán nő szerepe szerint elmeséli, hogyan találkozott az ismeretlen férfival, akinek sem a nevére nem emlékszik, sem arra, hogy melyik országból érkezett turistaként Dániába. Mivel az együtt töltött éjszaka után a férfi reggel eltűnt mellőle, semmi információja nincs róla. Mint elmondja, az internet segítségével szeretné megtalálni az újdonsült apát.
Karen Sjoerup szociológus szerint a reklám azt sugallja, hogy mindenki gyorsan védekezés nélküli szexuális kapcsolatra csábíthatja a csinos, szőke dán nőket.
Lene Espersen, a dán gazdasági miniszter szerint a video nem megfelelően átgondolt, negatív képet közvetített az országról.
Mióta a VisitDenmark múlt csütörtökön felrakta a YouTube-ra a videót, több mint nyolcszázezren látták. Bár már hétfőn eltávolították a felvételt, továbbra is megtekinthető, mivel lemásolták, és új helyekre töltötték fel.
Forrás: MTI