Széles körben tapasztalhatók elégtelenségek a bankok ügyfél-tájékoztatási és tanácsadási tevékenysége terén.
2009. szeptember 22. kedd 22:53 - HírExtra
Mint közleményében az uniós testület fogyasztóvédelmi felelőse, Meglena Kuneva kiemelte, a konkrét problémák között szerepel a sok esetben nehezen értelmezhető tájékoztatás, a banki szolgáltatások átláthatatlan díjszabása, a nem megfelelő tanácsadás, valamint a szolgáltatóváltás alacsony aránya.
A jelentés rámutat arra, hogy a folyószámlák árstruktúrája "rendkívül átláthatatlan, olyannyira, hogy a fogyasztók szinte képtelenek kideríteni, mennyit kell fizetniük egyes szolgáltatásokért, és nehézséget jelent számukra a különböző ajánlatok összehasonlítása".
Kuneva szerint a pénzintézeteknek "rendet kell teremteniük saját házuk táján, és ehhez kultúraváltásra van szükség a banki ügyfélkezelés terén". A tagállami hatóságoknak pedig végre kell hajtaniuk az európai fogyasztóvédelmi törvényeket - hangoztatta a fogyasztóvédelmi biztos.