A nyílt tengeren vesztegel az elrabolt hajó
A júliusban elrabolt Arctic Sea teherhajó egyelőre a nyílt tengeren vesztegel, mivel az üzemeltető Solchart cég szerint nem engedik be Las Palmas kikötőjébe, nem fizetett ugyanis a kikötői helyért és kiszolgálásért.
2009. szeptember 23. szerda 14:47 - HírExtra
A Solchart honlapján állítja: a tengerjog súlyos megsértése, hogy a teherhajó fedélzetén katonákat hagytak az eltávozott személyzet feladatainak ellátására. A legfőbb ügyészség mellett működő nyomozati bizottság - amely átvizsgálta a hajót, hogy nem szállított-e illegális rakományt - szeptember 14-én értesítette az üzemeltetőt és a máltai tulajdonost, hogy Las Palmas kikötőjében átadja az Arctic Sea-t.
A Solchart ezt saját állítása szerint azzal a feltétellel fogadta el, hogy az átadásra valóban a Las Palmas-i kikötőben kerüljön sor, a nyomozati bizottság mutasson fel a hajó átadására vonatkozó konkrét meghatalmazást, nevezze meg az eljárni illetékes személyt, továbbá a járművet abban a műszaki és jogi állapotban adják át, amelyben a legénység augusztus 17-i kiszabadítása idején volt, és ne legyen semmiféle adóssága harmadik jogi vagy fizikai személyekkel szemben.
A Solchart szerint tisztázásra vár az is, kit terhelnek az állásidők és a szükséges javítások költségei, valamint a tulajdonos által elszenvedett veszteségek.
Az Interfax hírügynökségnek ezzel szemben orosz katonai források azt mondták, a katonák jelenléte a hajón nem akadályozhatja az átadást, arról van szó, hogy nem fizetett a kikötői helyért és szolgáltatásokért. A Solchart állítása, miszerint az Arctic Sea hadihajónak tekintendő, amíg katonák vannak a fedélzetén, nem állja meg a helyét, mert a katonák csupán a legénység hátramaradt négy tagjának munkáját segítik, s hadihajónak egyébként is csak az a jármű tekinthető, amely valamely ország haditengerészetének zászlaja alatt közlekedik.
Forrás: MTI