Kilenc hónap nem elég a mentális áttérésre
Kilenc hónappal az euró bevezetését követően a szlovák lakosság jelentős része még mindig inkább koronában számol, mint euróban – derül ki a Synovate piackutató ügynökség elemzéséből, amelyet szombaton ismertetett az Új Szó című napilap.
2009. szeptember 26. szombat 16:45 - HírExtra
A felmérés szerint a fiatalabb korosztályok szokták meg könnyebben az új pénzt, az euróban feltüntetett árakat pedig inkább a nők figyelik. A megkérdezettek több mint 45 százaléka például a kenyér, a tojás vagy a csirke árát még mindig csak szlovák koronában tudja megmondani. További 20 százalék hol koronában, hol euróban számol. A lakosság harmada viszont már megszokta az eurót, az árakat az új pénzben adja meg.
A szeptemberi felmérésekből kiderül az is, hogy a gazdasági válság miatt az emberek jobban odafigyelnek arra, mit is tesznek a bevásárlókosárba. A TNS SK piackutató intézet szerint a vásárlók háromötöde az ár alapján dönti el, mit vesz meg, 70 százalékuk figyeli az üzletek akciós kínálatait. Ugyan egyre több reklámkampány hívja fel a fogyasztók figyelmét a hazai termékek vásárlására, de csak minden harmadik megkérdezett nyilatkozta azt, hogy ezeket a termékeket valóban előnyben is részesíti.
Forrás: MTI