Lakatos Márk a nők önbizalmáért harcol
Egyre több nő érzi úgy, hogy nem tud megfelelni a kor szépségideáljának és emiatt kevesebbnek érzi magát. Most ezen próbál segíteni Lakatos Márk új műsorában - erről mesélt a stylist.
2009. szeptember 29. kedd 14:12 - HírExtra
Statisztikák
Egy 2008-as felmérés szerint a lakosság 6 százaléka szinte mindig elégedetlen, amikor belenéz a tükörbe, míg 13 százalék az esetek többségében érez ugyanígy. A férfiak továbbra is jóval elégedettebbek a külsejükkel, mint a nők. Az erősebb nem képviselőinek a fele legtöbbször, vagy szinte mindig elégedetten mustrálja végig magát, míg a magyar nők közül csak minden harmadik tesz ugyanígy.
Az emberek egynegyede párválasztásnál a belső tulajdonságokat tartja fontosabbnak, míg minden tízedik magyar embernek a külső az elsődleges párválasztásnál. Érdekes, hogy férfiaknak fontosabb a potenciális jelölt külseje, mint a nőknek. Emellett a férfiak körében jóval alacsonyabb azok aránya is, akik a belső tulajdonságra helyezik a hangsúlyt, amikor társat választanak. A kor előrehaladtával csökken a külső jelentősége a párválasztásnál: míg a húszas éveikben járók 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a külső számít, addig 70 év felett ez az arány csak 8 százalék.
A magyarok 22 százaléka érezte már úgy, hogy külsejéből előnye vagy hátránya származott szakmai karrierje során. A nők között ez az arány jelentősen magasabb: 25 százalék. A külsőnek leginkább Budapesten van szerepe a karrier alakulásának szempontjából. A fővárosiak 31 százaléka számolt be arról, hogy külseje befolyásolta már szakmai pályafutását. A legkevésbé a vidéki városok lakói gondolják így, közülük csak minden hetedik élt át ilyen élethelyzetet.
Magyarországon a plasztikai műtétek ma még luxuskiadásnak számítanak. Azonban nemcsak sebészeti beavatkozásra költenek kevesebbet a magyarok a nyugati fogyasztókkal szemben, hanem kozmetikumokra is. Míg az Európai Unióban átlagosan havonta 4000 forintnak megfelelő értékben költöttek 2006-ban kozmetikai termékekre az állampolgárok, Magyarországon ez az érték alig haladta meg az 1200 forintot.
Hogyan került a Szeretem a testem műsorvezetői székébe?
Ez nem igazán szék, ugyanis a műsor során folyamatosan különböző helyszíneken forgatunk. Ez volt számomra például az egyik vonzereje a produkciónak. Emellett az adások mozgalmasak, dinamikusak egyszóval izgalmas kalandokat és új kihívásokat rejt számomra ez a munka.
Hogyan fog a műsor során segíteni a résztvevőknek?
A "Szeretem a testemben" legfontosabb feladatomnak azt tartom, hogy a jelentkezők önbizalmát megerősítsem. A forgatások során az a tapasztalatom, hogy ezek a hölgyek hibás önképpel rendelkeznek és nem szeretik és nem is hisznek saját magukban. Ezt próbálom megváltoztatni és egyfajta külső szemmel megmutatni nekik saját, igazi szépségüket és vonzerejüket.
Stylistként mi a véleménye a mostani trendről, hogy egyre több
36-os méret feletti modellt alkalmaznak? Legutóbb a kanadai Mark Fast csapatából lépett ki két tag a 40-42-es ruhaméretű modellek alkalmazása miatt.
Nagyon fontosnak tartom, hogy a divat ne csak egy stilizált, a hétköznapoktól elvonatkoztatott nőtípusnak szóljon, hanem minden nőnek. Eddigi munkáim során sok, az átlag mérettől erősen eltérő hölggyel találkoztam és mindigis vonzott ez a fajta kihívás.