A jegy árából lehet pizzát enni - a BKV támogatása nélkül?
Egy pizzéria úgy gondolta, hogy segít valamennyit a BKV rongyosra kopott renoméján - közben magának is csinál némi hírverést - és a jegyárakat pizzapénzre váltja. A terv egy része ott bukott meg, hogy szólt a BKV-nak.
2009. október 6. kedd 08:01 - Pásztor Balázs
Aki önként segítene
Az ötlet, kifejtve
„Az ehető vonaljegy ötlete tökéletesen megfelelt a jelenlegi piaci elvárásnak. A koncepció lényege, hogy BKV vonaljegy vagy bérlet felmutatása esetén az utasok a jegy árával csökkentett összegért rendelhetnek tőlünk pizzát vagy ehetnek az étteremben. Továbbá a jegyek részt vesznek egy sorsoláson -így lesz a vonaljegyből sorsjegy- amelynek végén egy jordán álomutazás kerül kisorsolásra. Így, a BKV vezérkar helyett végre az utasok nyaralnának... (Részlet Csányi Rita leveléből)
Hétfő reggel egy igen érdekes levél érkezett szerkesztőségünk levelesládájába. Ebben Csányi Zita, a Pizza Oscar marketing menedzsere fejtette ki tapasztalatát, hogy miként próbált segíteni a BKV-n, és hogy milyen falakba ütközött. Az alapötlet az volt, hogy teljességgel ingyen csinál egy pozitív arculatot adó reklámkampányt a BKV-nak - amivel nem mellékesen a Pizza Oscart is felfuttatja.
Az ötlet lényege, hogy a megvásárolt jegy, vagy bérlet árát le lehet vásárolni a Pizza Oscarban, így hívogatóbbá tenni a jegyvásárlást, és csökkenteni a bliccelők, és
a BKV-bojkottot hirdetők számát. Sőt, egy álomutazást is kisorsolnak a jegyet pizzára váltó utasok között. A kieső bevételt a vásárlók száma ellentételezné - nem is számolva a Pizza Oscar köztudatba kerülésének értékétől. Az ilyen, mindkét félnek csak nyereséges üzleti ajánlattól nem szokás elállni - de a BKV állítólag még csak figyelembe sem vette azt.
Jönnek a bonyodalmak
A vád hallatán felhívtuk Pásztor Erzsébetet, a BKV kommunikációs igazgatóját, aki szerint sem ők, sem a marketingosztály, sem a közönségkapcsolati főosztály nem tud a megkeresésről. Ezt közöltük is a Pizza Oscarral, akik marketingesei szerint a kooperációs tervezetet szeptember 1-én, 9 óra 26 perckor eljuttatták Demjén Anikó marketing csoportvezetőnek, aki ezt később egy telefonbeszélgetés során vissza is igazolta (erről mind a történetet igazoló híváslistát, mind az elküldött tervezetet rendelkezésünkre bocsájtották). Eme adatokat szintén közöltük Pásztor Erzsébettel, aki átfogó nyomozást ígért az ügyben.
Az eset azért is érdekes, mivel a Pizza Oscar dühében egy
„Újabb BKV-botrány” nevű sajtó-körlevéllel próbálta felhívni az esetre figyelmet. Ebben többek közt olyan gondolatokat fogalmaznak meg, mint hogy „Ők kaptak egy kész ötletet, megvalósítási tervet és a kivitelezés is ránk hárult volna. A BKV feladata mindössze annyi, hogy kapva-kap az ötleten, persze ehhez kell hogy érdekleje őket az utasok sorsa, kiszolgálása.(...) Ma már viszont be kell lássam, hogy a BKV vezérkarát teljes mértékben hidegen hagyja az utasok kiszolgálása vagy legalább csak kicsit jobb kedvre derítése.”
Aztán a BKV nyomozása is lezárult - amiben a cég a HírExtra segítségét is igénybe vette. Ez alapján kiderült, hogy BKV bár nem tagadja határozottan a levél elküldését, és egy-egy telefont sem, de biztosan állítja hogy másfél tucat hívásról szó sem lehetett, és hogy egyik osztályvezetőjükhöz sem jutott el a megkeresés - pedig ők hozhattak volna érdemi döntést.
Valamint azt is megjegyzik, hogy „nem tartjuk barátságos lépésnek, hogy a Pizza Oscar ily módon üzenget, ugyanis ahogy a HírExtra újságírója korrekt módon megtalálta a BKV-ban az illetékest, úgy ők is megtalálhatták volna, ha nagyon akarják és nem kellene a BKV menedzsmentet hibáztatni olyan dolgokért, amilyen ügyekben még osztályvezetői szintig sem jutottak el.” Belső információk szerint van a dologban egy gyakornok hölgy is aki szintén Anikó (a két Anikó név esetleg keveredést okozhatott?), és ő felvehetett néhány telefont - de őt nem akarták belekeverni az ügybe.