A XXI. századi anyákat az interneten kell megszólítani
Az internetet kell választaniuk azoknak a cégeknek, amelyek az anyákat akarják megnyerni termékeiknek, mivel a XXI. századi anyukák a Facebookot használják, ha beszélgetni akarnak barátaikkal és a Google-t, ha utána akarnak nézni a gyerekek betegségeinek.
2009. október 20. kedd 07:00 - HírExtra
Az "online anyukák" 63 százaléka látogatja rendszeresen a Facebookhoz hasonló internetes közösségi oldalak egyikét, három éve ez az arány csak 11 százalék volt - derült ki a szülői feladatokkal foglalkozó BabyCenter.com weboldal felméréséből.
Az internetező anyák 44 százaléka használja arra a közösségi portálokat, hogy megtudja, mely márkákat és termékeket érdemes használni. "Nem tévéznek annyit, nem olvasnak olyan sok magazint, helyette megnézik a Facebookot és a Twittert, ahol a szülők valódi közösségként gyűlnek össze" - mondta a BabyCenter főszerkesztője.
2006-ban még csak az anyák 11 százaléka olvasott rendszeresen blogokat és mindössze 6 százalék vezetett blogot. Három évvel később már 29 százalék olvas rendszeresen internetes naplót, és 14 százalék maga is vezet.
A 25 ezer anya megkérdezésével végzett online felmérésből az is kiderült, hogy a mai mamik ritkábban fordulnak orvoshoz és inkább a világhálón néznek utána csemetéik betegségének. Ha pedig mégis elmennek az orvoshoz, nem a diagnózis, hanem a szükséges gyógyszer érdekli őket. A válaszadók 82 százaléka az interneten keres másodlagos orvosi véleményt.
Az online szülői közösségekben a gyerekek egészsége a vezető téma, ezt követik a fejlődéssel kapcsolatos topikok, majd a termékekkel foglalkozó beszélgetések.
Forrás: MTI