2024. november 22. - Cecília

Az amerikai autópiacon véget ért a legendás márkahűség

Az amerikai autópiacon véget ért a legendás márkahűség, a kereskedők már nem számíthatnak törzsvásárlóik visszatérésére - olvasható az oregoni CNW piackutató cég elemzésében.
2009. október 21. szerda 20:44 - HírExtra
A márkakereskedések forgalmának jelentős részét még a 80-as években is az biztosította, hogy a vevők megjelentek a szalonban és becserélték egy márka régi modelljét egy újabbra. Ma viszont már egyre kevésbé lehet arra számítani, hogy valaki elhasznált Chevroletjét új Chevroletre vagy Toyotáját új Toyotára cseréli.

Az amerikai vásárlók csaknem négyötöde húsz éve még márkahű volt, visszatért ahhoz a márkához, amelyben bízott, erősítve annak tekintélyét. Az autóvásárlási szokások gyakran ugyanúgy adódtak át nemzedékről nemzedékre, ahogy a politikai szimpátiák is apáról fiúra szálltak.

Ma viszont már csak a vevők egyötöde ragaszkodik korábbi autójának márkájához új kocsi vásárlásakor. A gyorsan változó fogyasztói ízlés, az autók javuló minősége és a detroiti autógyárak helyzetének tavalyi megingása feloldotta a korábbi évtizedekben kivívott márkahűséget.

Az amerikai autópiacot a megváltozott szokások következtében olyan gyökeres átrendeződés jellemzi, amelyet legutoljára az okozott, amikor a japán gyártók több mint 30 éve megvetették lábukat az Egyesült Államokban.

A CNW szerint ma már nincs olyan ember, aki 25 éven keresztül ugyanazt a márkát vásárolná, a márkahűség mint olyan megszűnt.

A márkák népszerűségi sorrendje is átalakult. A Chevrolet és a Ford még öt éve is kényelmesen vezették az amerikai piacot, mindkettő 16 százaléknál nagyobb részesedéssel, a Chrysler három márkája, a Chrysler, a Dodge és a Jeep is benne volt az első tízben. Ma már a Toyota vezeti a mezőnyt 14 százalékos piaci aránnyal, azt követi a Ford, a Chevrolet, a Honda és a Nissan. A Chrysler és a GM hamarosan megszűnő márkája, az egykor nagy nevű Pontiac kiesett az első tízből, helyüket két dél-koreai autó, a Hyundai és a Kia foglalta el.

Szakértők szerint a járművek megbízhatóság és minőség tekintetében egyre kevésbé térnek el egymástól - a vevők szinte egyformán megbíznak a japán, a koreai és az amerikai kocsikban -, ezért választásukban mindinkább az ízlés számít.

Ennek felismerése alapjában változtatta meg a gyártók marketing politikáját. A nagy detroiti autógyárak régen, akárcsak egészen a közelmúltig a Toyota, a megbízhatóságra emlékeztető szlogenekkel vonzotta a vevőket. Ez ma már nem működik, a cégek igyekeznek egyedi ajánlatokkal és programokkal felhívni magukra a figyelmet, ahogy a Hyundai is sikeresen tette: például felajánlotta, hogy visszaveszi az eladott kocsit, ha a tulajdonos elveszíti állását és emiatt nem tudja a részleteket fizetni. A Ford is megtanulta, hogy a márkanosztalgiára már nem lehet építeni; az új Fusion hibrid modell reklámjában a Ford név szinte csak eldugva szerepel.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Külföld témában
Mit várhatunk Joe Biden elnökségétől?
Visszatér a józan ész a Fehér Házba
Újra jön a neoliberalizmus
Semmi nem változik
Biden megbuktatja az európai féldemokráciákat
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását