A Jobbik szakmai konferenciája
A Magyarország harmadik erőjévé növő Jobbik a második szakmai konferenciáját tartotta, amely az oktatás és az ifjúságpolitikában kíván rendet tenni. Tervek, mondatok és útirányok.
2009. november 9. hétfő 12:02 - Pásztor Balázs
Iskolapadban
Utána Dúró Dóra következett, aki nagyvonalakban vázolta a Jobbik oktatáspolitikáját, amelynek központja az ember és társadalom-központú gondolkodás a pénz és profit helyett. Az egész oktatáspolitika a keresztény emberképre épülne, amelyben ugyanolyan fontos az ész a kéz és a szív.
Dúró szerint az elmúlt húsz év túl sok figyelmet fordított az észre, amelynek ezentúl igazat kell mondania (megkérdőjelezhetetlenné kell tenni az oktatás igazságtartalmát). Ezért a kéz és a szív leromlott: a szakmunkásképzés presztízse romokban, alig vannak szakemberek, és a diákokat sem lehet már nevelni az iskolákban. A keresztény elgondolás szerint minden embereknek van egy küldetése, és az oktatás célja ezt felfedni. Mivel nem mindenki célja azonos, ezért az integráció sem egy megfelelő eljárás.
Megoldásként az erkölcstan/hittan bevezetését említette, valamint egy pedagógus-életpálya modell felállítását, amely alapján a tanárok sokkal megbecsültebbek lennének mind anyagilag mind társadalmilag - és a tanárképzés színvonalát is megemelnék.
Az elnök megszólal
Vona Gábor, a Jobbik elnöke szerint a fiataloknak nincs jövőképe, tragikus a közérzetük, ezért mennek el más országokba. „Az elmúlt 20 év politikája zuschlagizmus volt. Magyarországot újra regionális középhatalommá kell tenni.” Véleménye szerint nemzetpolitikai fordulat kell, amihez az oktatás- a kultúra- és a médiapolitika megváltoztatása szükséges.
A médiapolitika átalakítását úgy kezdené a Jobbik, hogy beszüntetné a TV2-őt és az RTL Klubbot, és a sugárzás-jogokat átadná egy „értékeket közvetítő” adónak (a két adót engedné futni más csatornákon, csak állami támogatás nélkül).
Az oktatásnál megemlíti a felsős általános iskolások egyszeri, kötelező kirándulását a régi Nagy-Magyarország területére, valamint a június 4. iskolai emléknappá nyilvánítását. A Jobbik célja, hogy az egyetemeken lehessen politizálni - fűzte hozzá Vona.
Kultúrpolitika-ügyben csúcsmodern technikával készíttetne „hollywoodi” történelmi filmeket, valamint támogatná a nemzeti zenekarok pályáját- mondván így el lehet jutni a fiatalok igényeihez. Véleménye szerint, ha a fiatalság megtalálná a nemzetben a tartást és a pozitív példát, akkor csökkenne az öngyilkosok az alkoholisták és a depressziósok aránya.
Isten szava és a káosz
Pajor András atya evangélikus lelkész, és nemzeti író szerint közvetlen cselekvésre van szükség. Szidja a sámánokat és egyéb szektákat, hangsúlyozza a történelem ismeretének fontosságát, majd a jogi helyzetbe belemenve kijelenteni: „egy jogállam romjain élünk.”
Az utána lévő kerekasztal-beszélgetésen elszabadul a káosz, ugyanis négy különböző résztvevőtől, négy különböző előadást hallunk – a moderátor minden próbálkozása ellenére. Fankadeli egy összeesküvés-elméletet vázol amelynek lényege, hogy minden magyart meddővé akarnak tenni.Téglásy Imre életvédő a magzatok védelmét hangsúlyozza, és kijelenti hogy „a méhében él a nemzet.” Markó István sportedző a sport fiatalokra gyakorolt hatását (fegyelem, önbizalom), és annak szükségességét hangsúlyozza. Göbl Gábor,a Moby Dick gitárosa pedig a nemzeti rockot elemzi. A kérdések hasonló káoszban telnek, majd némi időtúllépéssel zárul az esemény.