Lezárult a mellrák elleni kampány
Sikeresen zárult az Egészség Hídja PartnerLánc egészségtudatossági kampánya 16 nagyvállalat 100 ezer munkatársának összefogásával a mellrák elleni küzdelem jegyében.
2009. november 14. szombat 08:10 - HírExtra
Még mindig tartja magát az a nézet, hogy szűrésre járni a túlzott aggodalom jele. Mintha még nem láttunk volna magunk körül elég tragédiát és késő bánatot. Pedig a gyógyítási módszerek és az ellátás fejlődése mellett a tudatosságon, megelőzésen és szűréseken van a hangsúly - olvasta fel Sólyom László köztársasági elnök és felsége levelét Körtvélyes Éva, az Egészség Hídja Összefogás Egyesület elnöke az Országházban tartott zárórendezvényen pénteken. A köztársasági elnök levelében köszönetét fejezte ki a kampányban részt vevő cégeknek, hogy bevitték a munkahelyi köztudatba a mellrák elleni küzdelem ügyét.
A magyar kultúrának nem része, hogy részt vegyünk a megelőző szűréseken - fogalmazott Pelczné Gáll Ildikó, az Országgyűlés alelnöke. Hozzátette: az érintett korosztály 38 százaléka nem megy el a szűrésekre, holott az idejében felismert betegség 95 százalékos biztonsággal gyógyítható. Az egészséges nő az egészséges vállalati működés feltétele, ezen túl pedig az egészséges nemzeté - hangsúlyozta.
Az Egészség Hídja Összefogás Egyesület alapító támogatójaként a GE Hungary felajánlotta saját, - 2006-ban már megvalósított - belső egészségtudatossági kampányának módszereit annak online eszközeivel együtt a partnercégek számára. Ezek felhasználásával minden céghez eljutott a kampány üzenete: a veszélyeztetett, 45-65 év közötti hölgyek mielőbb keressék fel a lakóhelyük szerinti, ingyenes emlőrákszűrést. Az egészséges életmód segítségével valamennyien csökkenthetjük a megbetegedés valószínűségét, a többi között próbáljunk stressz mentesen élni, egészségesen táplálkozni - mondta Vincze Rita, a GE Heathcare közép-európai regionális vezetője. Hozzátette: a kezdeményezésben remélhetőleg tovább növekszik a résztvevő cégek száma.
A tájékoztatás szerint jövő tavasszal folytatódik az egészségtudatossági kampány. A szervezők azt szeretnék, ha minél több hazai vállalat és cég csatlakozna, és juttatná el munkatársainak és azok családtagjainak a mellrák megelőzéséről és az egészséges életmód fontosságáról szóló üzenetet.
Forrás: MTI