Nem tabu a zártláncú ellenőrzés?
"Nem teljesen tabu" a közlekedésben a zárt láncú ellenőrzés - mondta Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa hétfői sajtótájékoztatóján, Budapesten.
2009. november 23. hétfő 13:23 - HírExtra
Közlekedési projektjének záró rendezvénye közben nyilatkozva az ombudsman megemlítette: vannak ugyan adatvédelmi aggályok ezzel kapcsolatban, de "valószínűleg lehetne kompromisszumos megoldás" az ügyben; a kérdés rendezése a közszolgáltató cég ügye. Mint hozzátette, a cég akár folyamatosan is figyelemmel követheti a járművei vezetőfülkéjében történteket, de ez nem jelenti azt, hogy az utasforgalmat kellene vagy lehetne zárt láncú módon ellenőrizni.
A legjobb megoldásnak a közlekedési kultúra - a közszolgáltató munkatársainál kezdett - fejlesztését nevezte Szabó Máté, mondván, nincs olyan felügyeleti rendszer, amit ne lehetne becsapni. Kozák Tamás, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója az eseményen elmondta: ők előforduló eseteket modellező konfliktuskezelő tréningeket szerveznek munkatársaiknak.
Mint hozzátette, cégüknek csak az elővárosi közlekedésben évi 2-3 milliárd forintos kiesést okoznak a jegy nélkül utazók, miközben a zárt peronok bevezetése mintegy 10 milliárdba kerülne. Közlése szerint törekednek arra, hogy átláthatóbb, jobban kezelhető pótdíjrendszert alakítsanak ki, amelyben a lehető legtöbb ügy helyben lezárható, hiszen a szolgáltatónak se jó, ha egy ilyen ügy hetekig, hónapokig húzódik.
Forrás: MTI