Fekete péntek: több volt a vásárló
Többen vásároltak az év végi vásárlási szezon nyitányát jelentő fekete pénteken és az azt követő hétvégén az Egyesült Államokban, de az egy főre eső átlagos költés kisebb volt, mint tavaly.
2009. november 30. hétfő 21:50 - HírExtra
Az Országos Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) adatai szerint 195 millióan látogattak el az üzletekbe és a weboldalakra a tavalyi 172 millió után. Az átlagos költés azonban 372 dollárról 343 dollárra csökkent. A kiskereskedelmi összforgalom 41,2 milliárd dollár volt, hajszálnyival több a tavalyi 41 milliárdnál.
A Coremetrics internetes marketingcég vezetője úgy látja, a vásárlók sokkal takarékosabbak és körültekintőbbek lettek, mindenki a legjobb vételt keresi.
A "fekete péntek" hétvégéjén a vásárlók 29 százaléka látogatott el elektronikus termékeket forgalmazó áruházakba és üzletekbe, 22,9 százalékuk vett ruhát, 19,6 százalékuk élelmiszert. Minden negyedik vásárló on-line költötte pénzét.
A felmérések szerint a legtöbben (50,9 százalék) ruhára költöttek, a második leggyakrabban vásárolt termék könyv volt. A további legnépszerűbb termékek között voltak a nagy felbontású tévék, a laptopok és egyes játékok. Sokan "utaztak" a 10 dolláros játékokra, a 9 dolláros könyvekre és az 1000 dolláros lapos képernyős tévékre. Érdekes változás, hogy tavalyhoz képest többen keltek fel korán, hogy az akciós termékeket megvehessék: a vásárlók 31,2 százaléka már hajnali 5 órakor vásárolt, ez a mutató tavaly csak 23,3 százalék volt.
A "fekete péntek", illetve az azt követő hétvége az Egyesült Államokban az év végi vásárlási szezon kezdete, a forgalom jelzésértékű arra nézve, hogy a vállalatok hogyan zárhatják az évet. Az NRF várakozása szerint az ünnepi időszakban a kiskereskedelmi forgalom az idén 1 százalékkal kisebb (437,6 milliárd dollár) lesz, mint tavaly.
Forrás: MTI