Tízből három magyar szerint fontosak a köztelevíziók
Tízből három felnőtt magyar tartja "kifejezetten fontosnak" a közszolgálati televíziók működését, míg az ellentáborba tartozók aránya alig 16 százalék - áll az Ipsos által az MTI-hez hétfőn eljuttatott kutatásösszegzésben.
2009. december 7. hétfő 17:37 - HírExtra
"Az m1 tudásátadási és pozitív mintaközvetítő funkcióját a tévénézők nagy része elismeri, és ezen értékek legadekvátabb megjelenítését ehhez a csatornához kötik. Az m2 a lakosság értékelése szerint alacsony szinten teljesíti a vizsgált közszolgálati funkcióit. A kulturális hagyományok ápolásában a Duna Televízió meghatározó szerepét láthatjuk, hiszen a lakosság egyharmada szerint ez a csatorna a legalkalmasabb ezen értékek közvetítésére" - írják. A közlés szerint a globális és a lokális értékek összekapcsolásában és képviseletében egyértelműen a Duna Televízió megítélése a legkiemelkedőbb és a hazai lakosság kiugró többsége ezt a csatornát tartja a legrelevánsabbnak a határon túli magyar és az itt élő nemzetiségi közösségek életének, kultúrájának közvetítésében. Az Ipsos kutatása arra a megállapításra jutott, hogy a közszolgálati csatornák jelenlétét az átlagosnál sokkal jobban igénylik az idősebb korosztályok tagjai, a főiskolai vagy egyetemi végzettséggel rendelkezők és a fővárosban vagy megyeszékhelyen lakók. A kulturális értékek közvetítését vizsgálva azt állapították meg, hogy a Duna Televíziót a 40, az MTV egyes csatornáját a 60 év feletti korcsoport említi az átlagnál jóval gyakrabban pozitív példaként, ám míg az előbbi csatorna neve a jobb anyagi helyzetű, felsőfokú, addig az utóbbi a közepes és alacsonyabb vagyoni státusú, alacsonyabb végzettségűek körében hangzott el gyakrabban. Különbség az is, hogy a Duna TV e funkcióját a megyeszékhelyen élők, az MTV1-ét a városi, községi lakosok emelték ki az átlagosnál gyakrabban. A globális és lokális értékek megjelenítésében hasonló végzettségbeli, lakóhelyi és vagyoni eltérésekre világított rá a másfél ezres reprezentatív mintán végzett kutatás.
Forrás: MTI