2009 leginnovatívabb bizgentyűje
Háromszáz ország szakértőinek döntése alapján idén a Nemzetközi Közúti Közlekedési Unió a leginnovatívabb szerkezetért járó díjával a francia Alstom villamosjármű-gyártó vállalat Citadis elnevezésű villamosát tüntette ki.
2009. december 31. csütörtök 13:21 - HírExtra
Az APS-szerkezet áramvivő sínje szigetelt és fedett, csak a motorkocsi alatti áramszedő "nyitja meg" a 750 voltos áram számára. A villamos elhaladtával pedig újra visszazárja, hogy óvja a szennyezéstől és a balesettől.
Az első, 3-5 kocsiból álló Citadis villamosokat 2003-ban Bordeaux belvárosában állították forgalomba, majd hamarosan eljutott Orleans-ba, Angers-ba, Reims-be, sőt a brazil fővárosba is. Idén már Dubaj is rendelt 11 szerelvényt.
A francia városok esetében a belső városrészek történelmi épületeinek, régi hídjainak és látképének óvása volt a cél az APS-rendszer alkalmazásával, Brazíliavárosban az, hogy elkerüljék a tágas közterületek behálózását vezetékekkel és oszlopokkal, az arab sejkségben pedig az, hogy védekezhessenek a homok ellen.
Sokakban felmerülhet a gondolat, hogy a megoldás igazán nem is új, hiszen 1879-ben már Siemens legelső kísérleti, gördülő villamos zsámolya is alulról kapott áramot, amint az első pesti villamos is 1887-ben a Nyugati-pályaudvar és a Király-utca között. De a metrók zöme sem felső vezetékről, hanem alulsó sínből nyeri az energiát.
Az ősvillamosok esetében azonban éppen az áramütés és az alsó vezeték sérülésének veszélye miatt tértek át a mai drága oszlopos-felsővezetékes-áramszedős rendszerre. Ezt figyelembe véve a XIX. századi problematikus megoldás XXI. századi korszerűsített, felújított változata valóban megérdemelte a díjat.
Az Alstom a világ második legnagyobb sínpályásjármű-gyártó cége. Ők állítják elő a francia TGV távolsági expresszeket, az új AGV motorvonatokat és a sínpályás világrekorderként 526 kilométer/óra sebességet elérő villanymozdonyt is. Magyarországra is szállítanak metrókocsikat.
nyeles kézigránátot, amely azonban az ablakrámának esett és a földre pottyant. Ráadásul a rosszul célzók nem húzták ki
a biztosító szöget sem, tehát nem robbant föl a gránát. A házban akkor 11-en értekeztek, köztük Czigány János addig
és még évtizedekig olajtelepi csúcstitkár, azokban a napokban a MSzMP járási elnökhelyettese és felesége is."
Korabeli, vitatott valóságtartalmú gépelt "dokumentum" anyagából!
Egy volt lovászi forradalmár elbeszélése szerint ez hazugság, a kommunista hatalom provokációs meséje volt!
Google: "Kardos Aladár" idősebb, az 1988-as gyermekgyilkos apja volt!
"Nem igaz az állítás, miszerint Kardos Hajdú-Bihar megyében telepedett le és ott református lelkészként tevékenykedik. Nagyon buta emberszabásúak terjesztik ezt a hülyeséget és sajnos az internetet sem érik föl az ilyen alacsony szellemi szinttel megvert lények. :D "
Kiderült, Szombathelyen élt - álneveket használva. Csinált egy brutális rablást egy dohányboltban és így ismét a figyelem középpontjába gyúrta magát a féreg.
Egy másik volt községbelije, egy 1999 tavaszi útonállós rablást szervező és koordinátor helyi főcigány meg megosztotta a friss hírt a face oldalán. :)
Mintha ő meg egy makulátlan becsületes, volt "cigány kisebbségi önkormányzat képviselő" lett volna anno, mint rablásszervező...
(Köpés emotikon)