A BKV ma sem áll a helyzet magaslatán
Számos BKV-busz nem indult el szerdán, hasonlóan az előző két naphoz; a BKV kora reggeli tájékoztatása szerint mintegy 30 buszjárat vonalán kell késésre, fennakadásra számítani.
2010. január 6. szerda 07:49 - HírExtra
A 7-es autóbusz a legutóbbi adatok szerint fél órás késésekkel közlekedik. Hosszabb várakozásra, járatkimaradásokra kell számítani többek között a 22-es, 23-as, 35-ös, 85-ös, 106-os, 112-es, 130-as, 131-es busz vonalán. Fennakadások vannak a 151-es, 152-es, 184-es, 194-es, 212-es és 204E jelű busz közlekedésében is. A 240E, 282E, 67, 98E és 294 jelzésű buszvonalakon sem indultak el menetrend szerint az első kocsik a BKV közlése szerint.
Huszonöt vonalon, köztük több gyors vonalon jelentős késéssel közlekednek a BKV-buszjáratai szerda kora reggel Budapesten - közölte a cég az MTI-vel.
A legnagyobb fennakadás a 7-es buszcsalád (7, 7E, 173, 173E) viszonylatain van, itt a gyorsjáratok is legalább 15 perces követési idővel közlekednek, de a 7E (33 perc) és a 173-as vonalon (40 perc) ennél is nagyobb követési időkre kell számítani.
Jelentős időközökkel követik egymást a 9-es (20 perc), 15-ös (60 perc), 23-as (15-30 perc), 112-es (20 perc) viszonylatokon a buszok. Fél hét körül állt forgalomba az első jármű a többi között a 35-ös, 113-as vonalon, de a 175-ös busz továbbra sem közlekedik, a BKV azt kéri, az utasok válasszák inkább a HÉV-et.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője az MTI-nek azt mondta: fél 6-kor elérte a 230-at a ki nem adott, vagy késve kiadott buszok száma. A legkevesebb busz szerdán is a kelenföldi buszgarázsból indult el - tette hozzá.
A BKV kedden azt közölte: szuper kontroll csoportot hoznak létre a közlekedési káosz mihamarabbi és minél hatékonyabb felszámolására. Feladatuk lesz az autóbuszok műszaki állapotának, a forgalomba állás és a garázsba történő visszaállás közötti állapot összehasonlítása. Ettől az intézkedéstől az indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és az esetleges rongálások csökkenését várják.