Automatikusan senki sem kaphat emelt díjas sms-t
Az emelt díjas sms-ek körüli problémák miatt a Nemzeti Hírközlési Hatóság döntése értelmében ilyen üzenetet csak az a felhasználó kaphat, aki a szolgáltatójánál egyértelműen jelzi, hogy szeretné azt, más nem.
2010. január 21. csütörtök 15:16 - HírExtra
A Pannon és a Vodafone bíróságon támadta meg a rá vonatkozó határozatot, ezért azok még nem kötelezők rájuk nézve. A T-Mobile elfogadta az NHH előírásait. Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője (hfjk) elmondta: az elmúlt időszakban mintegy 250 panasz érkezett hozzájuk a fogadott emelt díjas sms-ekkel kapcsolatban. Volt olyan ügyfél is, aki fél millió forintos számlát kapott ilyen üzenetek fogadásáról, de az átlagos számla 10 ezer forint értékű.
Márton György, az NHH szóvivője kifejtette, a hatóság előírása szerint a szolgáltatóknak alapbeállításként azt kell rögzíteniük, hogy fogadott emelt díjas sms automatikusan nem vehető igénybe.
Hozzátette, a panaszok különbözőek, előfordult, hogy valaki nem regisztrált egyértelműen, vagy nem is rendelt ilyen, például csengőhangokat, játékokat, videoklipeket, híreket tartalmazó üzenteket, ám később számlát kapott róluk.
Forrás: MTI