Az ACNielsen Piackutató Kft. felmérése szerint egy százalékkal nőtt tavaly a háztartási vegyiáruk és a kozmetikumok forgalma Magyarországon.
2010. január 31. vasárnap 07:23 - HírExtra
A piackutató adatai szerint ezen termékek forgalma 2009-ben 300 milliárd forintot tett ki. A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalett papír, a pelenka, a mosogatószer, a fogkrém, a szappan és a konyhai törlőkendő kiskereskedelmi forgalma emelkedett mind értékben, mind mennyiségben - emelte ki a társaság a közleményében.
Emellett folytatódott a beszerzési helyek koncentrálódása is, amelynek eredményeként a fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítették előnyben a kereskedelmi láncok nagy eladóterű üzleteit.
Az előző évhez képest tavaly 1-1 százalékponttal, 39 százalékra növelték piaci részesedésüket a hipermarketek, valamint 18 százalékra a szupermarketek és diszkontok. Megállt azonban a vegyiáru szaküzletek, drogériák térnyerése, mivel részarányuk a forgalomból 26-ról 25 százalékra csökkent, emellett gyengült az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója is.