Jól ittuk a tejet tavaly
Kismértékben nőtt a nagy forgalmú tejtermékek értékesítése tavaly, miközben értékben 3 százalékkal csökkentek az eladások - derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb felméréséből.
2010. február 6. szombat 11:30 - HírExtra
A kiskereskedelmi forgalom sajtból mennyiségben 10, gyümölcsjoghurtból 2, tejfölből pedig 6 százalékkal nőtt 2009-ben, és többet adtak el túróból, vajból, kefirből és natúr joghurtból is. A gyümölcsjoghurt, a vaj és a túró piaca értékben is bővült, ugyanakkor mind mennyiséget, mind értéket tekintve kevesebbet adtak el hűtött szeletes édességből és hűtött tejdesszertből.
Az élelmiszerek mennyiségi eladásainak átlagosan 2 százalékos csökkenése ellenére a tejtermékek forgalma azért nőtt a piackutató szerint, mert az emberek egy része úgy növelte fogyasztását, hogy az olcsóbb, illetve nagyobb kiszerelésű termékek felé fordult, és kereste a promóciókat.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak részben csökkentek 2009 november-decemberben az előző évi hasonló periódushoz képest. Például a trappistát is magában foglaló félkemény sajtok 3 százalékkal lettek olcsóbbak, a gyümölcsjoghurt 2, a tejföl 7, a Túró Rudi 10, a túró 9, a vaj pedig 3 százalékkal.
A legnagyobb kategória, a sajt 70 milliárd forintot meghaladó forgalma értékben 5 százalékkal csökkent 2009-ben a megelőző évhez képest. Mennyiségben viszont 10 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen, így a piac mérete túllépett az 50 ezer tonnán. A sajt teljes bolti eladásából tavaly 60 százalék jutott a trappista sajtra, ami több mint 30 ezer tonnát jelent.
Forrás: MTI