A Gazdasági Versenyhivatalhoz fordul és az Európai Bizottságnál is panaszt emel a Malév visszaállamosítása miatt a Travel Service, a WizzAirhez hasonlóan - írta csütörtöki számában a Napi Gazdaság, amely szerint a charterpiac megérzi a nemzeti légitársaságnak nyújtott állami mankót.
2010. március 4. csütörtök 11:15 - HírExtra
Farkas Attila, a cseh központú chartertársaság, a Travel Service ügyvezető igazgatója a lapnak azt nyilatkozta: megítélésük szerint a Malév már az állami tökejuttatásban és fenntartási költségek viselésében bízva árazta be több menetrend szerint közlekedő, ám idegenforgalmi célpontnak számító járatának díjtételeit.
A szakember szerint a Malév által Larnacába és Palma de Mallorcára kiajánlott viteldíjból nem üzemeltethető nyereségesen egyetlen járat sem. Az utazási irodák persze kapnak az alkalmon és leszerződnek ilyen díjak mellett a Malévval, ami a charterüzletben érdekelt többi vállalkozás ellehetetlenüléséhez vezet.
Farkas Attila elmondta azt is: voltak terveik a Malév bukására is: számításaik szerint akár egy hónap alatt - a Malév-flottából 10 gépet átvéve - újraindították volna a Budapestről induló vonalak zömét. Szerinte cégük és a WizzAir lényegében képes lenne kiszolgálni a budapesti utasokat.