A (divat)majmok nem a földön járnak
Nagy az Isten állatkertje, és legtöbben bizonyára a majomházban élnek. Azonban ez őket aligha zavarja, hiszen így legalább minden újdonságot azonnal leutánozhatnak társaikról.
2010. április 3. szombat 08:29 - Juhász Bianka
Ha valaki nincs tisztában, kik is azok a divatmajmok, nem kell mást tennie, mint kisétálni az utcára és körbenézni. Fel fog neki tűnni, hogy a tíz szembejövő emberből legalább öt ugyanúgy néz ki, mintha csak egy üzem futószalagon gyártott sorozattermékei lennének. Bibliájukat a divatlapok képezik, isteneik a celebek és azt hiszik magukról, hogy ők a Miss World győztesei. Ezeknek az egyedeknek mindig az éppen aktuális divat szabja meg, hogy kik is legyenek, balerinacipőben járó szende kislányok, vagy éppen egy szál cicanadrágot viselő csillivilli dominák.
A média hibája?
Azonban mégse lehet csodálkozni, hogy ennyi divatot majmoló lányt - és egyre több fiút - látni az utcákon, hiszen a médiaszenny folyamatosan zúdul be az emberek tudatába és azt szajkózza, hogy mi a trendi, hogyan fogsz jól kinézni, milyen szín, forma, méret áll jól,
hogyan hordd a hajad, stb.
Gazdasági szempontból három csoportot lehet megkülönböztetni: az elsők a divatirányítók, akik kis számban vannak, az újdonságot igénylik és az ehhez szükséges pénzzel is rendelkeznek. Utánuk jönnek a divatkövetők, akik rengeteg tagot számlálnak. Jellemző rájuk, hogy utánozni akarják a divatirányítókat, azonban később és olcsóbban veszik meg az adott trend kellékeit, mint az előttük járók csoportja. Harmadik kategóriába tartoznak a termelők, akik az egészből a legtöbbet profitálnak, hiszen ők szolgáltatják a piacra a divatcikkeket.
Egy divattervező véleménye:
A trendről a tavalyi évben kidobott
Sugarbird kollekció egyik divattervezőjét, Horváth Évát kérdeztük:
A szépségkirálynő elmondta, hogy véleménye szerint az a trend, hogy nincs trend.
„A trend az, hogy minden hordható mindennel, az extrémebb fazonoktól a legegyszerűbb, konszolidáltabb ruhákig, a magas sarkútól a lapos talpúig. Már nincsenek olyan elvárások, hogy a táskának passzolnia kell a cipőhöz.”
Horváth Éva azt is elmondta, hogy nem szereti a szélsőségeket, például volt egy időszak, amikor a neon volt divatban, amikor mindenki ezeket a színeket hordta. Azért én próbáltam mindig az arany középutat megtartani, és ez az arany középút már hosszú évek óta működik. Úgyhogy saját magamnak állítom össze a ruháimat. Nyílván, ha egy nagyobb rendezvény van én is elmegyek egy divattervezőhöz és tőle kérek esetleg az aktuális kollekciójából néhány darabot - nyilatkozta lapunknak a szépségkirálynő.
A divat fanatikusok nagy örömére a divattervező azt is elárulta, hogy az idei kollekciójában – ami április elsején került bemutatásra - a virágminta dominál, hiszen már tavaly is, jövőre is, és tíz is múlva is trendi ez az irányzat, hiszen a divat folyamatosan ismétli önmagát.
Öltöztessük fel a lelkünket is
A divatmajmoknak csak azt tudom tanácsolni, hogy vetkőzzék le mások utánzása utáni vágyukat, hiszen ki szeretne egy több százezres, vagy akár milliós széria prototípusával megismerkedni? De hogy egy kis közhellyel is éljek, nem (csak) a külső számít. Bár véleményem szerint, akinek nincs egyénisége a külsőségekben, az belülről is elég sekélyes lehet.
Ahogy az egyik divatteremtő ruhatervező,
Karl Lagerfeld mondá:
" A divat azok utánzása, akik különbözni akarnak azoktól, akik semmiben sem különböznek egymástól."