Az utasbiztosítás nem fizet
Ha az utasbiztosítással rendelkező ügyfél járműve oda-útban késik, akkor az ebből eredő költségeket megtéríti a biztosító, de a járattörlés miatti károkra nem - mondta Horváth Péter, a Magyar Biztosítók Szövetsége utazásbiztosítási tagozatának vezetője az MTI-nek.
2010. április 20. kedd 17:50 - HírExtra
Az utasbiztosítások általában csak a kiutazás során bekövetkezett járatkéséskor fizetnek, a hazautazás késedelme nem szerepel a vállalt kockázatok között - áll a K&H biztosító MTI-hez eljuttatott közleményében. Horváth Péter megerősítette ezt a gyakorlatot, kiegészítve azzal, hogy a késedelem és a járattörlés különböző fogalmak, és ez utóbbi szintén hiányzik a vállalt kockázatokból.
A járatkésés azt jelenti, hogy az érkezési ponton nem éri el a csatlakozást az utas, emiatt szállást kell foglalnia, és telefonon szervezni a további utat, amely többlet költséggel jár. Ilyenkor a biztosítók egy fix összeget fizetnek.
A tagozatvezető szerint a járattörlés nem késés, mivel el sem indul a jármű. Viszont előfordulhat olyan eset, hogy az átszállásnál - ahol az utas a tranzit váróban tartózkodik - törlik a tovább vivő járatot. Ilyenkor viszont fizeti a járatkésésért járó összeget a biztosító.
Marosvölgyi Péter az Aegondirekt.hu - az Aegon direkt, vagyis internetes biztosítója - szakmai igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy náluk a járatkésési átalány 100-500 ezer forint, attól függően, hogy milyen biztosítást vásárolt az ügyfél. A járattörlés viszont nem szerepel a kockázatok között, azért nem is fizetett vásárláskor a biztosított.
Forrás: MTI