2024. november 22. - Cecília

Navracsics: Magyarország legyőzhetetlen!

A bakonyi, Cuha-völgyi vasútvonal megmaradása azt is üzeni, hogy a polgárok Magyarországát nem lehet legyőzni - mondta Navracsics Tibor, a Fidesz miniszterelnök-helyettes jelöltje, parlamenti frakcióvezetője szombaton a zirci vasútállomáson rendezett ünnepségen.
2010. május 1. szombat 15:10 - HírExtra
A megemlékezést az ország első közlekedési minisztere és nagy vasútfejlesztője, Széchenyi István halálának 150. évfordulója alkalmából, illetve a Cuha-völgyi vasútvonal megmaradását ünnepelve rendezték. Navracsics Tibor emlékeztetett arra, hogy 114 éve indult meg a vasúti forgalom Győr és Veszprém között, s 2010 tavaszán arra is emlékezünk, hogy eleinkben ez milyen nyomot hagyott.

Bíztak önmagukban és bíztak a jövőben - fogalmazott Navracsics Tibor, megjegyezve: hitték azt 1896-ban, hogy Magyarország erős és jövője van. Szerinte az országnak az elmúlt nyolc évben azonban olyan kormánya volt, amely nem bízott Magyarország erejében, nem hitte, hogy a "nemzet nagy tud lenni, és nagyokat tud alkotni".

Mint mondta: ennek sajátos "illusztrációja" a bakonyi, Cuha-völgyi vasútvonal elmúlt nyolc évi sorsa is, hiszen ezen idő alatt háromszor született döntés a felszámolásáról. Pedig ez a vasút számunkra több, mint "egyszerűen vas, beton, vasúti kocsik és mozdonyok, valami olyasmi, ami a térség, a nemzet önazonosságához tartozik" - fogalmazott Navracsics Tibor.

A megmaradásáért eljött segíteni a köztársasági elnök is, s "innét köszönjük meg a köztársaság első polgárának, hogy fontosnak tartotta, hogy mellénk álljon ebben a küzdelemben" - mondta a Fidesz politikusa, akinek a szavait nagy taps követte.

Üzeni a bakonyi vaspálya megmaradása azt is, hogy a polgárok Magyarországát nem lehet legyőzni, mert ha az emberek úgy gondolják, hogy valamit meg akarnak védeni, akkor azt meg is fogják, és tudják védeni - hangsúlyozta a politikus.

Ottó Péter, Zirc fideszes polgármestere elmondta: tavaly már harmadik alkalommal kellett összefogniuk az érintett önkormányzatoknak, civil szervezeteknek, hogy a Bakonyt átszelő vasútvonal megmenekülhessen. Felhívta a figyelmet arra, hogy a pálya Cuha-völgyi szakasza ideiglenes műemlékvédelmet kapott, de szorgalmazni kell a továbbiakban, hogy ez "állandó és végleges" legyen.

Talabér Márta, a Veszprém Megyei Közgyűlés fideszes alelnöke, Zirc megválasztott országgyűlési képviselője Széchenyi István munkásságát méltatta, hangsúlyozva többek közt, hogy neki köszönhetően született meg1832-ben az első magyar vasúti törvény, megelőzve ezzel Európa sok fejlett országát is.

Danka Lajos, a MÁV Zrt. szombathelyi területi igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy ha Nyugat-Európában megéri vasutat fejleszteni, akkor "nekünk is megéri". Szerinte az ország legszebb vasútvonala a Cuha-völgyi, s olyan technikai megoldásokkal rendelkezik, amilyeneket csak Olaszországban és Spanyolországban lehet látni Európában.

Bödecs Barnabás, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke elmondta: 2008-ban 190 ezren, 2009-ben pedig már 230 ezren utaztak a Győr-Veszprém közötti vasútvonalon. Az idei évre azonban már csak a hétvégére adtak ki menetrendet - jegyezte meg.

A jelenlévők végül koszorúkat, virágokat helyeztek el a Széchenyi István tiszteletére és a vasút megmaradása alkalmából ültetett emlékfánál, majd a több mint kétszáz résztvevő vonattal a Cuha-völgybe utazott.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását