Májustól befejezi a tesztfázist a 4-es metró?
Májusban befejeződhet az új metrókocsik tesztje - írta szerdai számában a Népszabadság, amely emlékeztetett, hogy ennek határideje már rég lejárt, a késés miatt több milliárdos kötbérvita folyik a BKV és a gyártó között.
2010. május 5. szerda 08:22 - HírExtra
Nem váltotta be fenyegetését a késve érkező metrókocsik miatt a közlekedési vállalat, a korábban ígért április végi határidőre mégsem hívta le a 14 millió eurós, úgynevezett jóteljesítési garanciát - írta a napilap. A Népszabadság szerint a BKV bízik benne, hogy a kocsikat gyártó francia Alstrom tartani tudja magát a vállalásához, és megszerzi a kocsikra június végére a végleges típusengedélyt.
A hatóság 2009 novemberében rendelt el még egy másfélezer kilométeres ellenőrző próbafutást, ez fejeződik be májusban. A teszt eredményeit tartalmazó dokumentációt ezután nyújtják be, s az első szerelvény akkor állhat forgalomba, ha kiadja a hatóság a típusengedélyt.
Az engedély kiadása azért is érdekes a lap szerint, mert a gyártó attól kezdve nyújthatja be többletköveteléseiről a számlát. A gyártó és a BKV kölcsönösen kötbért követel a másiktól, ennek végösszege alapján a metrókocsi-vásárlás akár hatmilliárd forinttal is többe kerülhet az eredetileg tervezettnél.
A 2-es és 4-es metróvonalra rendelt 37 új budapesti metrószerelvény közül az Alstrom eddig három Metropolis szerelvényt szállított le, további 18 pedig szállításra készen áll a cég katowicei gyárában. A 2006-os, nagyjából 65 milliárd forint értékű beszerzésről szóló szerződés alapján az utolsó kocsinak is meg kellett volna érkeznie tavaly nyár közepéig - írta a lap.
Forrás: MTI