A GVH szerint rendben van az EMFESZ!
Az EMFESZ Kft lakossági gázszolgáltatása 2008. február 1-én gas.hu néven indult el. A jelenleg több mint 250. 000 lakossági szerződéssel rendelkező szolgáltatás értékesítési módszerét és körülményeit folyamatos támadások érték a konkurencia egyes képviselői, illetve - egyedi esetekben - magánszemélyek részéről.
2010. május 7. péntek 10:40 - HírExtra
A Gazdasági Verseny Hivatal szintén bejelentés alapján kezdte el vizsgálni az EMFESZ lakossági gázszolgáltatásának valamennyi elemét. A vizsgálat lezárult, a GVH az EMFESZ lakossági gázszolgáltatását, annak minden körülményében jogszerűnek, szabályosnak találta. A vizsgálat eredményeit az alábbiakban foglaljuk össze:
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a 2009. szeptember 14-én a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló, valamint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alapján versenyfelügyeleti eljárást indított az EMFESZ Kft ellen a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.
A GVH valószínűsítette, hogy az EMFESZ 2009 folyamán, a lakossági gázszolgáltatás értékesítése során, illetve a szolgáltatás népszerűsítése kapcsán megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott a lakossági közüzemi és az egyetemes gázszolgáltatás, illetve a gázszolgáltató kapcsolatáról, fogalmáról, az EMFESZ szerepéről, a szolgáltató-váltás körülményeiről, szerződéses következményeiről valamint a szolgáltató-váltással elérhető kedvezmény mibenlétéről.
Az eljárás kiterjedt az EMFESZ szolgáltatását népszerűsítő teljes kommunikációs gyakorlatra, összes kommunikációs eszközre és a gázszolgáltatás közvetítésében részt vevő valamennyi ügynökhálózatra is.
A GVH a 2010. május 3-i végzésében a versenyfelügyeleti eljárást megszüntette.
A végzés indoklásában – egyebek mellett – rögzítette, hogy az EMFESZ ügynökségei közvetítéssel folytatott értékesítési gyakorlata kapcsán megállapítható, hogy az EMFESZ a megbízási szerződések keretében részletesen meghatározta az egyes ügynökségek számára, hogy azok milyen mértékben, és milyen tartalmú tájékoztatásokkal ösztönözhetik a potenciális fogyasztókat szerződéskötésre, ezáltal a szolgáltató-váltásra. Így, mind a szerződéskötéshez kapcsolódó segéd, és tájékoztató anyagok, mind az általa kidolgozott oktatási anyagok részletes útmutatást adnak az ügynökségek, illetve üzletkötőik számára a szerződéskötés lényeges feltételeiről, amelyet kötelesek voltak a fogyasztók felé továbbítani. Ezek az írásbeli tájékoztatások az ügyleti döntés szempontjából releváns, megtévesztésre alkalmas információkat nem tartalmaznak.
A GVH arra a következtetésre jutott, hogy ezen egyedi panaszok egyrészt önmagukban nem jelenthetnek elegendő bizonyítékot annak megállapítására, hogy az EMFESZ, illetve egyéb eljárás alá vontak az ügynöki rendszer működtetése kapcsán jogsértően járt volna el, az ügynöki értékesítés során tanúsított magatartása rendszerszerűen mutatta volna a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat jeleit.
Az EMFESZ online szerződéskötési értékesítési gyakorlata esetében még a valószínűség szintjén sem merült fel az, hogy e felhívások pontatlanok, vagy valótlanok lennének – az online szerződéskötés menete a jelen esetben nyilvánvalóan kiküszöböli annak lehetőségét, hogy egy esetlegesen valótlan információ hatására kössön megalapozatlan ügyleti döntést a fogyasztó.
Forrás: MTI