A közintézmények számára továbbra is a vonalas telefon jelenti az elsődleges kommunikációs platformot, bár a vezetékes csatornák száma ma már közel azonos a használatban lévő SIM kártyákéval, az előbbire mégis kétszer annyi költés jut, mint a mobilkommunikációra - ismerteti a Világgazdaság a BellResearch legutóbbi felmérését.
2010. május 12. szerda 09:18 - HírExtra
A fővonalak lassan csökkenő száma ellenére a hazai közintézményi szegmensben a fixtelefon-használat továbbra is magas, 97 százalékra tehető.
Az elmúlt évben a költségvetési szegmens kommunikációs igényeit - a mobilfónia és egyéb megoldások mellett - mintegy 123 ezer vezetékes fővonal volt hivatott kiszolgálni, javarészt ISDN-kapcsolatokon keresztül. Annak ellenére, hogy a hagyományos analóg előfizetésekhez képest ebben a szektorban alacsonyabb a digitális megoldások elterjedtsége, a digitalizáltság foka már 70 százalékra tehető; a fővonalak digitalizáltsági szintje, ha lassan is, de folyamatosan növekszik - állapították meg az elemzők.