Kampány indul a háttérbe szorult szőlőfajtáért
Egy csepp nap. Ezzel a szlogennel indít kampányt a Pécsi borvidék egyedi, ám háttérbe szorult szőlőfajtája, a cirfandli népszerűsítésére a Pécs-mecseki Borút, a Mohács-Bóly Fehérborút és egy bormagazin júniusban.
2010. május 30. vasárnap 12:27 - HírExtra
Győrffy Zoltán, a kampány egyik szervezője az MTI-nek elmondta: június 5-én a baranyai megyeszékhely Ferencesek utcájában cirfandliünnepet rendeznek, melynek keretében az érdeklődő helybéliek és a turisták egész nap ismerkedhetnek e szőlőfajta különleges borával és találkozhatnak készítőivel. Itt mutatják be a cirfandli logóját, melyet reményeik szerint a termelők is felhasználnak majd címkéik tervezésekor.
Emellett az év során borkóstolókat, tematikus találkozókat szerveznek borászoknak, séfeknek és gasztrobloggereknek. A cél megtalálni a cirfandlihoz leginkább illő ételeket, elősegítve, hogy e bor minél több vendéglátóhely bor- vagy itallapjára felkerüljön, s népszerűvé váljon a vendégek körében.
Győrffy Zoltán utalt rá, hogy a fűszeres, virágos aromájú, üde savakkal rendelkező fehérbort adó cirfandli igazi ritkaság: Magyarországon nagyobb területen csak Pécsett és környékén fordul elő. Az itt található összesen húsz hektárnyi cirfandliültetvényen másfél tucat borász osztozik. Száraz és kései szüretelésű félédes, vagy édes cirfandlijaik - mint kis tételben készülő kézműves borok - szinte kizárólag vinotékákba és éttermekbe jutnak el.
A kampány szervezői szerint ezért is van szükség a cirfandli széles körű népszerűsítése gasztronómiai szakemberek, valamint a borkedvelők körében.
Forrás: MTI