2024. november 22. - Cecília
Ötven olyan élelmiszerbolt működik már országszerte, amely eredményesen veszi fel a harcot a hipermarketekkel szemben - állítja egy gyulai vállalkozó. Hogyan csinálják?
2010. június 1. kedd 07:32 - Nagy András
Ötven olyan élelmiszerbolt működik most már országszerte, amely eredményesen veszi fel a harcot a hipermarketekkel – állítja egy gyulai vállalkozó, aki társával együtt annak a cégnek a tulajdonosa, amelyik rendhagyó szolgáltatásával versenyképesebbé kívánja tenni a hazai kiskereskedelmet.

A történet a tizenegyezres Sarkadon kezdődött, 2006-ban. A helyi CBA-t üzemeltető idősödő vállalkozó megelégelte, hogy ( a Tesco személyében) újabb hipermarket nyílt a város határán, s ezzel saját számításai szerint minimum tizenöt százalékos forgalomkiesés kénytelen elszenvedni.

Kapóra jött neki egy éppen akkoriban indult törzsvásárlói rendszer, amelyet Balogh Béla és Pardi László, korábbi élelmiszerboltos marketingszakemberek találtak ki és amely arra hivatott, hogy kiküszöbölje a korábban megszokott törzsvásárlói szisztémák hiányosságait: a sziszifuszi pontgyűjtő akciók és a hasonlóan bonyolult és gyakran követhetetlen formában megtakarító bónuszkártyák rendszerét.

Törzsvásárlói kártya pénzért?

A program alapja egy olyan törzsvásárlói kártya, amely – élelmiszerbolttól függően – 2-3 százalékos azonnali kedvezményt biztosít, s ez a blokkon is megjelenik. Amennyiben a vásárló megadja az e-mail címét és/vagy a mobiltelefonszámát, heti rendszerességgel értesítést is kap a legfrissebb akciókról, pluszszolgáltatásokról, különleges nyitva tartásról stb. A programban részt vevő boltok nyomtatott szórólapokat nem is terjesztenek, az így felszabaduló források részben fedezik a kedvezmény miatt kieső bevételt.

Az egészben talán – amellett, hogy működik - lásd keretben – az a legérdekesebb, hogy a kártya nem ingyenes, egyszeri költsége van, ami 900 forint. Balogh Béla szerint ezt az összeget egy-két hónap alatt már visszanyeri a vásárló, onnantól kezdve pedig már tiszta spórolás az egész.

A kártyán a boltosok közvetlenül veszítnek – magyarázza Balogh. Nyernek viszont közvetve, méghozzá azzal, hogy a kártyatulajdonosok hírét viszik az akcióknak. Ez nagy előny, hiszen az utóbbi években rendkívül telített kiskereskedelmi piacon az állandó és folyamatosan gyarapodó vevőkör mindennél értékesebb kincs. A programban részt vevő élelmiszerboltok a szolgáltatás bevezetés időpontjától függően 100-500 regisztrált vásárlóval rendelkeznek.

Mindenki jóllakik


Elégedett vásárlók
A cég május 27-28-án felmérést végzett száz regisztrált vásárló megkérdezésével. A válaszadók 88 százaléka mindig el szokta olvasni az e-mailt, SMS-t, amit az élelmiszerboltból kap, 76 százalék mással (családtagokkal, ismerősökkel) is megosztja a kapott információkat. A válaszadók ötös skálán 4,59-re értékelték az információkat, illetve 4,18-ra azt, hogy mennyire tartják hasznosnak a szolgáltatást. Nem árt azonban figyelembe venni: a felmérés csak azok körében készült, akik részt vesznek a programban.
A távlati cél a hazai kereskedelmi vállalkozások segítése mellett egy országos hálózat létrehozása, valamint az, hogy az emberek megértsék: nem kell elájulni a multiktól, az ő áraiktól, és komfortos szolgáltatást nyújtva a kisebb egységek is versenyképesek lehetnek – mondja az ötletgazda.

De hol térül meg mindez a Pardi és Balogh Kft-nek? Ott, hogy a rendszerben részt vevő mintegy ötven vállalkozás rendszeres havidíjat fizet a cég szolgáltatásért.

Ez megegyezéstől függően 50-80 ezer forintot jelent, s cserébe a cég vállalja a honlapok üzemeltetését és frissítését, a kártyák kibocsátását, az SMS- és e-mail-es értesítések kiküldését.

Az erre a célra létesített gyulai irodában összesen hatan dolgoznak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását