2024. november 23. - Kelemen, Klementina

Hogy élheti túl a Malév

Negyedével kevesebb munkavállalóval, új fedélzeti szolgáltatással, a menetrendben szereplő célállomások és az utasszám növelésével, valamint a Budapest Airport utaskiszolgálási díjának csökkentésével tehető nyereségessé a Malév a cég üzleti terve szerint - értesült a Magyar Hírlap.
2010. június 8. kedd 09:25 - HírExtra
A lapban megjelent ismertetés alapján a 2010–2012-ig szóló üzleti terv 25 millió euró nyereséget célzott meg az időszak végére. A lap informá­ciói szerint a hétoldalas dokumentum a Roland Berger Stratégiai Tanácsadó cég együttműködésével készült, és azt megküldték Brüsszelnek abban a prezentációban, amelyet a visszaállamosítás indoklásához az Euró­pai Uniónak is beterjesztett az előző kormány.

A dokumentum egyszerre számol két év távlatában a Malév létszámának 25 százalékos csökkenésével elsősorban az adminisztratív szférában, valamint a repülőszemélyzet csekély mértékű növekedésével, a repülőgép-személyzet bérének mérsékelt csökkentése mellett, mert szerintük a pilóták bérszínvonala magasabb a nyugat-európai kollégáikénál.

A flotta 22 gépről 2012-ig 26 gépre, majd 2014-ig 27 gépre nő majd. A Boeing marad a fő típus.

Az üzleti terv szerint megszüntetik az olyan veszteséges járatokat, mint Genf, Iasi, Ljubljana vagy Ungvár (Uzsgorod), ugyanakkor a menetrendben szereplő úti célok száma 2012-re 51-ről 55-re nő, míg 2014-re eléri a hatvanat. A tervek alapján az utasszám 2012-re elérheti a 4,4 milliót, 2014-re pedig az 5,3 milliót.

Ehhez a dokumentum szerint a Budapest Airport (BA) utaskiszolgálási árának csökkentésére lenne szükség, hogy a díjak szintje az egyenrangú repterekével arányos legyen. Közép–Európában Budapest a teljes reptéri költség alapján az egyik legdrágább repülőtér. A szakanyag alapján a BA jóval magasabb utasonkénti díjat számol fel a Malévnak, mint a WizzAirnek. S az, hogy a WizzAir más terminált használ, mesterséges megkülönböztetés, hiszen a szolgáltatás lényegében ugyanaz.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását