Cáfolat a Hungarofest-vádra
Rubovszky Rita, a Hungarofest Nonprofit Kft. vezetője pénteken sajtótájékoztatón cáfolta a Magyar Hírlap állításait, amelyek szerint tisztázatlanok a nonprofit cég pénzügyei. "Azon dolgozunk munkatársaimmal, hogy külföldön és itthon hazánkat gazdag kultúrájú és innovatív országként tartsák számon.
2010. június 25. péntek 18:17 - HírExtra
" Sosem gondoltam, hogy alpári rágalmak áldozata lehetek, lehetünk" - hangsúlyozta rögtönzött sajtótájékoztatóján Rubovszky Rita.
Mint mondta, nem felel meg a valóságnak a napilapban pénteken megjelent cikk állítása, mely szerint a "Hungarofest Kft. hétszázmillió forintot költött tavaly szakmai, szakértői tanácsokra és szolgáltatásokra".
A Magyar Hírlap kérdésére már korábban is közölték, hogy a Hungarofest a pécsi EKF-program PR kampánytervének kidolgozására és lebonyolítására közbeszerzési eljárásban keretmegállapodást kötött 700 millió forint keretösszeg erejéig, amelyet a vonatkozó törvény betartásával használnak fel az EKF-program céljaira. E keretmegállapodás egyedi szerződéseit a Hungarofest Kft. a Közbeszerzési Értesítőben folyamatosan nyilvánosságra hozza, tehát az sem helytálló, hogy "Rubovszky Rita közpénzek felhasználására vonatkozó adatokat tart vissza".
A Hungarofest egyébként 2009-ben 692 millió forint értékben kötött szakmai szolgáltatási szerződéseket. Ez a tavalyi kulturális rendezvényekhez közvetlenül kapcsolódó előadóművészeti, rendezvényszervezési és minden egyéb technikai (színpadépítési, hangosítási, világítási, kiállítóterem-berendezési, stb.) szolgáltatások összessége. Ebből mindössze 7,4 millió forint, azaz mindössze egy százalék a szakértői díj.
Rubovszky Rita a cikkben említett telefonköltségek kapcsán hangsúlyozta: a 25 munkatárs havonta nem egyenként 300-400 ezer forintért mobiltelefonál, hanem a rendezvényszervezéssel, programszervezéssel, kommunikációval foglalkozó cég teljes mobilköltsége éri el ezt az összeget, amely fejenként havonta mintegy 15-16 ezer forintot jelent.
A 7,7 milliós egyéb személyi kifizetés a Hungarofest Kft. Klassz ösztöndíjpályázatának ellenőrzött költségét foglalja magában, amelynek révén kiváló fiatal magyar zenei tehetségek képzik magukat Bécsben, Londonban, Japánban.
A cikkben említett, utazási és kiküldetési kiadásokra vonatkozó 47 millió forintos összeg nemcsak a Hungarofest Kft. munkatársainak - egyébként a cég profiljához mérten reális nagyságrendű - kiküldetési kiadásait tartalmazza, hanem az általa utaztatott, a programokhoz kapcsolódó számos művész és közreműködő (például az Égtájak Iroda műsoraiban szereplők) utazásának, itt tartózkodásának, szállásának és a biztosításoknak a költségeit is.
Ami a 19 milliós reprezentációs kiadásokat illeti, az igazgató kiemelte, hogy ebbe a rendezvényekhez tartozó sajtótájékoztatók és fogadások költségei is beletartoznak, mintegy 15 millió forint értékben, benne vannak az EKF nyitóünnepségének, a 2009-es Haydn-év eseményeinek és a 2011-es Liszt-év előkészítésének ilyen jellegű kiadásai is.
A napilapban említett BMW-t 2005-ben vásárolta a Hungarofest Kft. keretén belül működött KultúrPont Iroda vezetője. Az ötéves autó nettó nyilvántartási értéke 1,2 millió forint, és két cég közösen használja.
Újságírói kérdésre az igazgató elmondta, "tiszta szívből reméli", a cikk hátterében nem az áll, hogy az Echo Tv néhány napja egy kulturális műsor támogatása ügyében kereste meg. Mivel egyrészt az EKF programhoz kapcsolódó médiavásárlások lezárultak, másrész ilyen szponzoráció csak közbeszerzési eljárás után adható, így nemleges választ kellett adnia.
Rubovszky Rita megjegyezte: a cikk állításait cáfoló részletes közleményt eljuttatja a napilap szerkesztőségébe, és amennyiben azt megfelelő helyen és terjedelemben közlik, nem indít pert.
Forrás: MTI